Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Har en 4åring som det igår rann genomskinligt tjockt slem från munnen. Inget näsflöde och ingen temp. Idag var det inget slem men...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Exotizc
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 171
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej, visste ej vart jag skulle lägga tråden så blev här. Kan man göra eget pälsglans? Hur isf. Jag vill inte lägga ner pengar på att...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: Bufera
·
Hästvård Idag ägnade jag mig åt årets favoritsyssla (NOT) slåss med Aconitum om ifall maskmedel är dödligt eller inte. Resultatet är att kräket...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har gjort en foderberäkning från hästsverige, men inga micromineraler står med. På min höanalys står det koppar 4 mg, järn 44 mg...
Svar
0
· Visningar
600
Senast: Glimris
·
Foder & Strö hur mycket äter era hästar alltså hur mycket hö går det åt under vintern för er? Hur många hästar har ni i samma stall?
Svar
11
· Visningar
1 052
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Någon som har testat tillskottet Fokus från Trikem? Ger det någon effekt? Är ju ganska dyrt så vill "försäkra" mig att det funkar innan...
Svar
10
· Visningar
2 071
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Ska prata med veterinär imorgon men blir konfunderad över en konstig svullnad ovanför framknäet. Han är ohalt, inget öm eller varm...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Ace
·
Hästvård Om hästen lyckas spotta ut en del av avmaskningsmedlet måste man då be veterinären om en till dos? Det är ju väldigt svårt att veta...
Svar
10
· Visningar
1 988
Hästvård Vill bolla en hälta, veterinär bollas huvudsakligen med såklart. Är det någon som haft en seg läkt kotvrickning? Eller någon...
Svar
14
· Visningar
1 431
Senast: Svejsan
·
Hästvård Vad använder ni för pälsglans? Söker en pälsglans som ger hästen super glansig päls. Ungefär som en del hår produkter ger oss människor...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 609
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag har ridit i snart 5 år nu och är väldigt sugen på att köpa ponny. Jag är 15 och min syster som också skulle rida på ponnyn är 11 år...
2
Svar
22
· Visningar
2 315
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej! Jag har börjat hitta fingerborgsblommor (digitalis) lite här och var på vårt skogsbete.Sprider sig även i skogarna häromkring...Tar...
Svar
3
· Visningar
1 198
Senast: ylvalill
·
Foder & Strö Vann några burkar Hitargo, står att det är koncentrerad energi i kolhydratsform, typ. Men vad är det ens egentligen? Är det ens något...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Nu söker jag alla tips som kan finnas när det gäller att få hästen att äta mer. Hon är nyligen avmaskad, jag behandlade för magsår i en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
35 567
Senast: Efwa
·
Hästvård Varning gnällinlägg... Alltså jag börjar undra om jag krossat massa speglar eller vad jag gjort för ont!! Kommer ut till stallet idag...
Svar
18
· Visningar
3 824
Senast: super
·
Hästvård Är det någon som har testat att ha annat underlag/strö i lösdrift/vindskydd än halm, spån eller torv? Vi har en lösdrift med en öppen...
Svar
13
· Visningar
2 792
Senast: Elo
·
Hästvård I förrgår fick min åring akut kolik och det visade sig att tarmen hade åkt över sig själv. Tänk typ att du tar en tröjärm och drar in i...
Svar
15
· Visningar
2 154
Senast: Sirap
·
Hästvård Vilken är enligt er den bästa pälsglansen för att få en fluffig och lättutredd svans?
2 3
Svar
41
· Visningar
6 531
Senast: Boppan
·
Hästvård Hej Hej, någon här som gjort eget pälsglans som funkar till man o svans ? Har läst ngt om kokosolja ?Trött på att lägga massor av pengar...
Svar
8
· Visningar
3 225
Senast: Boppan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama