Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, har precis fått besked att min häst inte kommer hålla för träning/tävling och har nu det tuffa beslutet framför mig att ta bort...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Vi ska snart flytta till en hästgård. Där har det inte varit hästar på länge och marken i hagen är igenväxt med jättemycket gråas och...
Svar
8
· Visningar
1 368
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Är det fler som har problem med att fåglar (mest vildgäss) bajsar i hästarnas vattenkar? Känns ju väldigt ofräscht när det ligger hela...
Svar
9
· Visningar
2 627
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag ska precis skaffa mig häst och har problemet att det blir svårt att ge en lunchgiva till hästarna. Jag kommer kunna ge hästarna mat...
Svar
14
· Visningar
1 662
Senast: ginnies
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta? Hur fungerade hästen? Varit hos veterinären i veckan och tyckte det var väldigt luddigt, antar att...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Salasolen
·
Hästvård Har en travare som varit hos vet fick cortison i ländryggen. Hjälpte litet tag. Är friskriven i försäkringen så det blir väldigt dyrt...
Svar
1
· Visningar
303
Senast: EZMK
·
Hästvård Hej allihop! Min ponny står just nu hos skaras hästakut sedan igår då hon inte kan tugga hö eller gräs pga vad vi kunnat komma fram...
Svar
9
· Visningar
2 287
Senast: Pilot
·
Foder & Strö Ska beställa grovfoder och håller på att räkna ut behovet för vintern. Hur många kg grovfoder orkar dom sätta i sig när dom är 6-10...
Svar
2
· Visningar
456
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hej, som rubriken lyder så har jag märkt på min 2 åriga connemara att han grymtar som en "gris":) som närmast förklaring, och som jag...
2
Svar
25
· Visningar
7 625
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! har flyttat till lösdriftstall och där vill ägaren helst att man inte använder broddar bak vintertid. Min häst är skodd fram nu...
Svar
12
· Visningar
1 918
Senast: Magnum
·
Hästvård Såg att lokala kliniken har ett erbjudande på vetcheck just nu och blev lite nyfiken på hur andra gör. Brukar ni göra vetcheck på era...
Svar
4
· Visningar
1 114
Senast: Emiro
·
E
Hästvård Har min häst nu för andra sommaren. Förra sommaren upptäckte jag att hon hade kraftig man o svansklåda, med tiden blev jag övertygad...
2 3
Svar
42
· Visningar
10 282
Senast: Trotter
·
Hästvård Mina hästar har konstaterat stor blodmask och hur noga bör jag vara med bete? Kan dom inte beta på samma beten som dom gått tidigare?
Svar
5
· Visningar
699
Senast: kamomillo
·
Foder & Strö Jag har börjat kolla runt lite på grovfoder till hösten, får nog bli hösilage i storbal tänker jag. Jag behöver dock friska upp...
Svar
11
· Visningar
1 275
Senast: lytesout95
·
Hästvård Min häst får extremt torra hovar sommartid. Det blir sprickor och ser inte alls kul ut. Vad kan jag göra? Läst många olika tips om att...
2
Svar
22
· Visningar
3 560
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag behöver input från andra än hovslagaren och de som träffar hästen varje dag, hoppas kunna få det här. Hur tycker ni de här hovarna...
Svar
11
· Visningar
1 845
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej, Jag har haft min 12-åriga Irish Cob i ca 5 månader nu (han står i Frankrike). Han har alltid varit väldigt pigg så när han började...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Meibla
·
Hästvård Hej jag är medryttare åt en Friser som har börjat få soleksem. Jag har sedan någon månad tillbaks smörjat honom med helosan sol salva...
2
Svar
21
· Visningar
2 416
Senast: fourlegs
·
Hästvård Min häst behöver av hälsoskäl vara täckt över ryggen vid risk för regn. Han fick fairfields flugtäcke med regnrygg förra året och det...
Svar
4
· Visningar
1 391
Senast: Ace
·
Foder & Strö Hej! Nyligen bytte vi från fjolårshöet till årets höskörd och bara ett par dagar efter blev hästen tjock i alla benen. Vet att man inte...
Svar
7
· Visningar
1 899
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka