Nu är det så att jag inte menar "ligga på soffan hela dagen", jag hade massor att göra innan jag skaffade häst och blev tusen gånger bättre trots häst. Hästar ger energi och motivation och en mening med livet.Grazing, visst mår man dåligt av att ligga på soffan på hela dagen men TS gör inte det, hon har skola, syskon, familj, medryttarhäst och en krävande hund att ta hand om.
Alla fungerar inte likadant, jag hade inte klarat av nånting utan hästen. Och då var jag väldigt aktiv utan häst. Det handlar om saker som ger energi och glädje i livet. Bara för att nånting är på ett sätt för dig så är det inte per automatik så för någon annan.
Framförallt så fungerar det så inlärningsmässigt för min del, pluggar jag till någonting så fastnar det mycket bättre om jag har något jag lever för vid sidan av. Plugga kan man göra dygnet runt utan att något fastnar om man inte mår som man ska eller har det i livet som man behöver för att få energin psykiskt.
Så jag rekommenderar definitivt häst även om tiden är knapp då det kan ge otroligt mycket mer psykisk energi som gör att man faktiskt lättare pluggar och tar till sig saker och ting.
Är det någonting man gör så är det att tro att om man pluggar mer så lär man sig mer, så är det långt ifrån alltid.