Bästa pälsglansen?

Sv: Bästa pälsglansen?

TIB är min favorit! Dryg, doftar underbart och ger jättebra och långvarigt resultat. Ett plus är att den finns att köpa på refillförpackning för oss storkonsumeneter också.

På delad andra plats hamnar: Foxfire, Effol Superstar Shine och Fiebing's Satin Sheen.

Vogue: Så där har svansen blivit när jag använt en pälsglans av ett nytt märke utan att den tidigare "gått ur". Segt, strävt och helt glanslöst. Funderar på om det kan ha blivit någon slags kemisk reaktion om det var balsam"rester" kvar? Blir ju som en slags hinna på stråna efter man sköljt ur.

Jag tycker att det beror lite på hästen också, verkar som att pälsglans inte alltid fungerar lika på olika tagelkvalitet. Jag har tre hästar varav en nordis med mycket tagel så det går en del pälsglans. De jag använt som jag kommer ihåg är

TIB - är nog favoriten
Dream Coat - luktar gott men funkar inte lika bra som TIB
Sjöbogården - rätt tråkig men köper en del för att den är billig, att slösa på till vardags typ
Fiebing Satin Sheen - har en flaska hemma nu men använder den inte för den har typ noll effekt
Prob - slängde hela flaskan, var som att hälla saft i svansen (blev jättekladdigt och tovigt, sämre än utan)!

Jag gillar även Cowboy Magic detangler, suveränt när nordisen har skaffat sig trollflätor! Ska prova deras glansspray nästa gång.

Jag gillar Carr&Day&Martin Man & Svansspray. Nu har jag inte hittat den på ett tag så jag köpte Foxfire.....inte alls lika bra.
Åtminstone inte till pållens halvblodssvans.

Haha ja då blir det ju inte billigare för det ;) Men som när det är lerigt ute och man ändå måste tvätta svansen direkt, då blir jag lite snål... Vet inte om det är så rationellt egentligen, men känns bra att ha en billig hemma också på något sätt.

Ja, så skulle det kunna vara! Men jag sköljer riktigt riktigt noga och om jag använder något annat än de två jag har och speciella TIB blir svansen kletig och tung oavsett! O_o

delvis kl

Är det ingen som använder Equistar?!
Jag tycker att den är oslagbar!

Andra kan vara bra för stunden, men tycker inte att någon håller lika länge som Equistar. Den behöver man inte spraya på så ofta som många andra.

Haha ja då blir det ju inte billigare för det ;) Men som när det är lerigt ute och man ändå måste tvätta svansen direkt, då blir jag lite snål... Vet inte om det är så rationellt egentligen, men känns bra att ha en billig hemma också på något sätt.

Ha ha, jag vet. Min relation till tagel är ngt störd.

Men va, finns den inte!? :eek: Det var längesedan jag köpte sist, har använt cowboy magic nånting senaste tiden (fungerade väl halvbra). Den börjar ta slut nu och jag tänkte ju köpa min favorit nästa gång.. den har funnits på hööks bla. Jaja, jag får väl testa Tib jag med då :cautious:

Älskar showsheen finishing mist, dreamcoat och effols. Alla tre luktar fantastiskt (dock ganska starkt), är riktigt dryga och starka och gör att man inte behöver borsta svansen eller manen på flera dagar!:) Det blir inte heller oljig eller kladdig utan bara skinande och "självutredande" :) Görbra helt enkelt!

Gillar TiB men tycker det luktar APA! Mår nästan illa när jag sprayar på det...:yuck:
Nu kör jag med Cowboy Magic. Dyrt men drygt och helt underbart!:banana:

Jamen det är just Equistar jag använt förut, men hittar den ingenstans. Därför efterlyser jag annan BRA pälsglans.

Måste väl prova TIB

Jag tycker inte tib är nå bra alls, provade eftersom så många hyllar den men jag fattar inte alls vad som är så bra med den?
Dyr är det enda jag kommer på så jag fortsätter med min Foxfire som går att hitta betydligt billigare och jag tycker iaf den är bättre än tib.

Slog en snabb googling och Equistar finns i många web butiker iaf

Absorbines Show Sheen tycker jag är bäst, men Sjöbogårdens är helt klart mest prisvärt.

Inte lika bra som Absorbines, men ungefär 5 gånger billigare. :cautious:

Använde gärna Foxfire förr, men den är inte alls lika bra längre?

Liknande trådar

Hästvård Det går ju åt en del pälsglans så jag tittar om det går att göra eget för att minska utgifterna. Är det någon som gör/har gjort som har...
Svar
2
· Visningar
400
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
596
Senast: tara
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka