Jag tänker alltså inte att de tränger igenom en lädersula utan att de tränger in under om det inte är silikon under sulan och det var det jag gärna hade sluppit så att sulan och strålen skulle kunna andas bättre.Du kan ju höra vad din hovslagare säger men jag har inte märkt att nåt har trängt igenom. Har dock ingen erfarenhet med stenmjölet. Jag vet bara att när min häst tappade ena framskon blev hon superöm igen och sedan helt bra när sko och sula kom på plats igen
Finns säkert annat man kan använda också om inte lädersula skulle fungera. Jag hade ingen aning om att lädersulor fanns tills min hovslagare valde att lägga på dom då hästen börjat ömma efter den torra sommaren och dom hade lagt nytt grus på ridvägarna ci använder. Magi blev det för oss iaf men jag vet att vissa hovslagare vägrar använda lädersulor. Men jag försöker tänka att man vet inte förrän man provat
Min hovslagare är toppen. Han vägrar inget utan vi diskuterar oss fram till en lösning som fungerar. Orsaken till att jag tvekar har alltså inget med att hovslagaren skulle vara ovillig att prova att göra utan för att jag inte vill riskera att min häst får ont igen och kanske behöva ha det så i flera dagar innan hovslagaren kan komma igen.