Sommareksem

Nu är det ju bara på bilden jag kan se det. Men misstänker att det så som jag tolkar bilden och det sitter under manen. Jag antar också att manen är ganska tjock. Att det rör sig om ohyra i form av löss eller pälsätare och inte eksem. Anar att det finns gneter i manen. Men som sagt inte helt lätt att se på bara denna bilden.
Kan vara värt att kolla upp.

• Gilla
Reactions: Ace
Köpte nyss No rub från Leovet, har hört gott om den och hoppas att det ska lindra hans klåda.

Har även sagt till ägaren att ett täcke är det bästa alternativet, dels är det i längden mycket billigare men såklart även effektivare så nu är det bara att hoppas på att hon tycker desamma 😁

Har jättebra resultat av att blanda Leo Vets "No Rub" med deras "Bio skin Oil" (blandar ca 50/50)
Hudproblemsförebyggande för framtiden (gäller hela året): ta bort all spannmål ur foderstaten + ge linfröolja i fodret + magbakterier för tarmfloran. 👍

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 045
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 021
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 919
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka