Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Den här spånbristen verkar inte vilja ge sig. Och jag behöver komma på ett annat strö. Men vad? Halm går knappt att uppbringa här (jag...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 209
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej, vi har beställt en del hösilage utomlands och jag skulle behöva hjälp att tyda analyser på engelska. Någon som vet vad som är vad...
Svar
10
· Visningar
1 548
Senast: Inezl
·
Hästvård Just nu står hälsoproblemen på rad för mina hästar och det senaste i kön är en 5-åring (4,5, född sent i augusti) som inte riktigt är...
Svar
8
· Visningar
775
Senast: hola
·
Hästvård Hej jag behöver hjälp. Jag har en 7 årig islandshäst som är påverkad nevrologiskt enligt vetrinär. Hon är vinglig speciellt i bakdelen...
Svar
14
· Visningar
3 257
Hästvård Köpte min häst i höstas och då var han bara skodd fram. Skodde honom bak andra gången när vintern kom för att han skulle kunna ha...
Svar
2
· Visningar
1 025
Senast: tuaphua
·
Hästvård Någon som gjort mananalys? Vad tyckte ni?
2
Svar
27
· Visningar
5 600
Senast: Rialavargen
·
Hästvård Har ni sett att de använder fårstängsel till hästarna i farmen? De kan ju fastna med hovarna!
Svar
19
· Visningar
2 499
Senast: Teilani
·
Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Hej! Jag har en 13 årig häst i bra hull och välmusklad. Problemet är att han är ganska het, och jag undrar nu om havrefri musli är ett...
2
Svar
35
· Visningar
4 531
Senast: Bufera
·
Foder & Strö Vad har ni för hönät som passar stora hösilage fyrkantsbalar a ca 300 kg?
Svar
0
· Visningar
424
Senast: mars
·
Hästvård Så har vi fått pälsätare i år igen😔Någon som kan nått knep förutom ultrashield och att klippa hästarna?
Svar
4
· Visningar
748
Senast: Cilva
·
Foder & Strö Jag har börjat ge min fånghäst bovete och kör på den krossade varianten en kan köpa i mataffären. Men nu är frågan, vad är bäst, krossat...
2
Svar
23
· Visningar
3 914
Hästvård Finns det någon som använder hampaströ? Hur fungerar det, vad kostar det och varifrån köper du? Jag vill ha en stabil bädd som inte...
Svar
11
· Visningar
3 429
Senast: Elo
·
Foder & Strö Fodrade hästen med ca 1 liter torr betfor ikväll av misstag. Hade hällt vätskan i fel hink! Så den torra betforen hamnade underst i...
Svar
9
· Visningar
1 722
Senast: Efwa
·
Hästvård Hur snabbt kan nya hakar uppstå efter det blivit fixat? Funderar på om vet har slarvat (:mad:) eller pållen redan fått nya och isåfall...
Svar
13
· Visningar
1 064
Senast: Eukaryot
·
Hästvård En häst i stallet var i måndags på träning, helt normal och superpigg som den brukar. Dagen efter var den som vanligt vid lunchen men vi...
Svar
18
· Visningar
6 574
Senast: LochL
·
Hästvård Vad har ni för tips på produkter med probiotika till kräsen häst? Behöver ge förebyggande i samband med medicinering. Fick ex tips på...
Svar
7
· Visningar
1 194
Senast: Anna Lilja
·
Hästvård Vad finns det för avtagbara snösulor? Vad tycker ni om dem? Eller alternativ till snösulor?
Svar
8
· Visningar
4 465
Senast: mackan
·
Hästvård Hej min häst var jätte konstig i lördags och kunde inte böja sig ned för att äta och hade ryckningar i halsen. Hon var även ställd med...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Marty
·
Foder & Strö Hur har alla härinne det med grovfoder i årets brist? Har ni lyckats köpa de foder ni behöver? Har ni fått tag på svenskt? Har ni fått...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
27 887
Senast: hola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar