På insidan låret?Kanske är en bursit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På insidan låret?Kanske är en bursit?
Just där finns inte så många bursor.Kanske är en bursit?
På insidan låret?
Fast det måste ju finnas slemsäckar = bursor för att det ska kunna bli en bursit. På låret har du ju ingen bursa vad jag vet?Har sett hästar med det bedömt av vet på olika delar av kroppen Har själv aldrig haft en häst med det.
Min hade en sån på örat men veterinären sa att jag skulle bara låta den vara. Inte ömt eller nåt så han fick behålla den. Trodde att det var som ett blodöra på hund.Jag hittade 2 ärtstora på örat på en av mina, de tittade liksom ut och lossnade när jag petade lite. Såg ut som små fettknölar, det kom inte tillbaka några nya på henne iaf.
Fast det måste ju finnas slemsäckar = bursor för att det ska kunna bli en bursit. På låret har du ju ingen bursa vad jag vet?
Hur gick det?Vi får hoppas att den här inte kommer tillbaka, hon har fått en rejäl svullnad och veterinärbesök är inbokat under dagen.
Veterinären kliade sig i huvudet, hon trodde det var vätska och skulle tömma, men det kom inte ut något. Då var väl svullnaden som fyra tennisbollar. nu har den dock gått ner rejält, jag red igår. Min häst är dock stenhård så hon var lika glad som vanligt. hon blir "aldrig" halt, även vid såna sår som skulle få andra hästar att vägra gå ett steg.Hur gick det?
Inbillar jag mig eller är det en knöl till vänster också? Typ vid kanten på det rakade området.
Jag hoppas verkligen inte detInbillar jag mig eller är det en knöl till vänster också? Typ vid kanten på det rakade området.
Spännande att vänta på svaret på biopsin av den andra.
Gillar första stycket, inte risken att inken kommer tillbaka.@hemlig ingen knöl, bara ett blodkärl!
Provsvaret har kommit, det var en ink. Så det är stor risk att den kommer tillbaka, jag hoppas vi slipper det!
Veterinären var dock fundersam över den massiva svullnaden som uppstod, men den har lagt sig nu, så vi får hoppas att såret läker fint, med den här hästen lär jag dock få någon märklig komplikation om jag känner henne rätt.