Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag jobbade inom hoppsvängen var det också vardag att trimma både insidan av öronen och hela mulen. Jag är jätteglad över ett förbud!
Så länge du inte rakar på insidan är det nog ingen fara? Det är ju inte känselhår utan skyddar öronen från att få in en massa skit.OT
Jag brukar klippa tofsarna som sticker ut ur min hästs öron, menar ni att de är känselhår?
Nej det är inte känselhår.OT
Jag brukar klippa tofsarna som sticker ut ur min hästs öron, menar ni att de är känselhår?
Fråga, håren på insidan av örat, räknas dom verkligen som känselhår? Är det inte bara runt ögon och mule?
nej, det är inte känselhår.Fråga, håren på insidan av örat, räknas dom verkligen som känselhår? Är det inte bara runt ögon och mule?
Det är (eller var kanske, det är ett antal år sen jag var i hästskötarsvängen) väldigt vanligt även hos svenska hästar på landslagsnivå.
Tyvärr.
Eh nej, det är inte särskilt typiskt för western .
Nu är det visserligen några år sen, men kompisen groomade enligt detta: http://www.luckyrider.se/grooming-3/
Tyckte var och varannan människa stod med en liten rakapparat när vi var iväg på större tävlingar. Det är inget jag är insatt i själv, mer än att jag var medhjälp till kompisen så jag kan absolut ha fel.
Det är väll främst inom western det förekommer? Har en kompis som tävlar western och där trimmades dom ner till kanske 1 cm (om ens det) när hon skulle på tävling. Vet att hon inte fick/ville ( ? ) ta bort dom helt däremot.
Rider en häst som fått massa lera på örontoffsarna. Går ju inte att ta bort på ett skonsamt sätt. Så där var det bara att klippa.OT
Inte i UK, här rakas det för fulla muggar runt näsa, ögon och öron. Himla trist!