Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Står precis i skrivande stund i valet och kvalet att klippa min 8-åriga dressyrponny! Han svettas normalt, står ute 12 timmar på...
Svar
5
· Visningar
1 004
Hästvård Jag har en ny hästkompis sedan två månader tillbaka så vi håller på att lära känna varandra. Det är en mycket vaken individ som lätt...
Svar
17
· Visningar
1 524
Senast: Rialavargen
·
Foder & Strö Jag ska skicka iväg foder för analys till US och har förstått att man behöver ett PN-nummer, något som man kan registrera via FDA. Är...
2
Svar
35
· Visningar
4 549
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Hej! Nu när det inte finns så mycket att äta ute och våra 4 hästar är ute från 06-22 känner vi att vi behöver ge dem mer grovfoder ute...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 906
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej ! Jag börjar mer och mer tycka att lösdrift vore det mest ultimata. Har en häst som förut gått på det och stortrivdes men som nu...
Svar
6
· Visningar
1 586
Senast: Pilot
·
Hästvård Vår relativt nya häst har drabbats av regnskållor men det slog mig igår att det ser precis ut som då hundarna fått sk hotspots. Så min...
Svar
1
· Visningar
950
Senast: Cha9
·
Hästvård Någon som har träningstips till en häst som sliter mer på ena hoven bak? Hästen är kollad och inget fel hittat förutom svagare i ena sidan.
Svar
3
· Visningar
661
Senast: Efwa
·
Hästvård Nu är jag och dottern såå irriterade. Hon köpte en ponny för 1,5 år sen, har skött den enligt konstens alla regler och vaccinerat den i...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: sassiball
·
Hästvård Hej! 👋🏻 Har en fråga, kan man hälla i nåt annat än äppeljuice i hästens vatten för att få henne att dricka? :confused: Annan...
Svar
17
· Visningar
3 088
Senast: mackan
·
Hästvård Vad kan vara fel på en häst som står och lyfter alla ben?
6 7 8
Svar
145
· Visningar
17 443
Senast: Killaloe
·
Hästvård Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
15
· Visningar
1 669
Senast: Habina
·
Foder & Strö Har aldrig använt preparat mot bättre tarmflora men tror jag ska prova i år eftersom vi köpt in olika ensilagepartier o de påverkar...
2
Svar
28
· Visningar
4 852
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Eller är det fortfarande bara kula i livmodern eller munkpeppar/munkpepparbaserade grejer som finns?
Svar
2
· Visningar
788
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! För några veckor sedan så var min ponny trött på en hoppträning och inte alls sig lik. Hon fick då vila några dagar tills...
2
Svar
33
· Visningar
3 399
Senast: Bella37
·
Hästvård Vilket liniment använder ni och varför? - har ni olika på ben vs muskler på hästen? Enbart värmande eller sådant som är kylande och...
Svar
3
· Visningar
1 044
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Ni som gett humanpreparat till häst, hur har ni gjort? Blandat i maten? Tänker att det står att granulatet inte får krossas?
2
Svar
25
· Visningar
4 051
Senast: Sirap
·
Hästvård Har era hästar viloperioder? När och hur länge? Hur många dagar/vecka rider ni i vanliga fall?
Svar
12
· Visningar
1 166
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Tänkte jag skulle börja ge mina hästar lite kurer med loppfrön då dom går i en sandig hage och pillar mycket i backen. Men får hela...
Svar
6
· Visningar
2 267
Senast: Leeelot
·
Hästvård Försökt googla, men hittar inte riktigt vad jag söker. Blir det alltid större, hårlösa partier vid regnskållor/streptotrikos? Eller kan...
Svar
15
· Visningar
2 247
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Hej! Jag har precis blivit hästägare igen väldigt plötsligt. Historian om det är lång och inget jag kommer ta nu. Jag har stallat upp...
Svar
9
· Visningar
1 178
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama