Kristall10
Trådstartare
Fast hovis nr 1 talade ju om för mig när hen skulle börja jobba med fölungen i stallet att hen inte varit i kontakt med den specialist som det var överenskommet. Men efterom att hen ändå hade en idé om hur det skulle plastas så litade jag på det och lät hen utföra jobbet efterom att det som sagt var brottom att påbörja korrigeringen.Det jag menar är att det är väl svårt för dig att bevisa vem av dem som har rätt av om hovis nr 1 komtaktade hovis nr 2 eller inte och om den första hovslagsrens jobb påverkade fölungen negativt pga detta. Isåfall kanske det skulle anmälts direkt? Hade som sagt ringt första hovslagaren och pratat med denne om detta och sagt att du inte vill betala fakturan samt bestrida den om du orkar tjafsa om 1000:-..
Det visade sig efteråt när jag skickade bilder på det utförda jobbet till specialisten att hoven inte alls skulle plastas, och absolut inte på insidan, utan att fölungen skulle ha en fölsko med stöd på utsidan som skulle tas av och på flera gånger per dag. Specialisten hade väntat på samtal från hovis för att ge utförliga instruktioner.
Jag har varit i kontakt med Rose Marie Clark, som är den specialist jag pratar om, på förmiddagen för att dubbelkolla om jag uppfattat allt rätt kring det jobb som hovis nr 1 gjorde. Vill så klart inte börja bråka om någon och så visar det sig att jag missuppfattat saken. Men den uppfattning jag fått om dennes jobb stämmer och RMC ville att jag skulle kontakta hovslagarföreningen och ta det därifrån.
Det handlar som sagt inte om pengarna i sig. Jag har lagt ut många tiotusentals kronor på fölungen för att få honom bra i benen och hade jag fått denna faktura när den skulle ha kommit, dvs i slutet på maj så hade jag tagit tag i detta då, då hade jag dessutom kunnat få ersättning från försäkringsbolaget för fakturan om jag måsta betala den. Men efterom att jag inte fick någon faktura så tolkade jag det som att hen erkänt sitt misstag och därmed lät bli att ta betalt av mig. Det kändes ok för mig.
Däremot känns det inte okej att först utföra ett felaktigt jobb pga att hen inte tagit kontakt med den expertis på området som det var sagt och sedan inte går att få tag på för att korrigera misstaget. Och dessutom skickar fakturan 10 månader efter utfört arbete pga ännu ett slarv då hen lagt fakturan i fel hög...
Som sagt så tänker jag inte bråka mig blodig kring det hela men jag vill ändå någonstans visa på att hens agerande i detta inte är ett acceptabelt och proffesionellt agerande.