Som hos mig då. Letar efter annat men eftersom jag vill bo nära min familj så lär det bli gammal åkermark så försöker ha koll på hur andra har löst det helt enkelt.Skittråkig helt platt skånsk slätt. Var hästhagar innan min häst flyttade dit 2012. Aldrig gödslat men vi försöker hålla efter ratorna en del. Mockar varierande men inte hela. De betar ner rätt bra under hela vintern. Var totalt 1 ha från början men vi stängslade in kanske 0.3 till i somras i torkan hos grannen också. Hela är öppen så länge de inte blir tjocka av det. Då stänger vi ner så mycket som krävs. Hade kunnat ge mer gräs om vi sköt marken bättre men vi vill ju helt ha mindre. Lermark.
Har c:a 1,5 ha till mina två som går på lösdrift, små hagar till de övriga vi har och så går de i lite större hagar (står inne nattetid) på sommaren.
Har gjort olika fållor i olika konstellationen för att den inte ska trampas sönder vintertid och ta sig på våren/ hösten igen.
Har oftast en häst till sommartid så brukar behöva stödfodras med ngt kilo hö om dagen och lite halm för fibrernas skull (om de skulle vilja ha).