Problem i vaccineringsprogrammet efter försäljning

Så du menar att säljaren inte behöver hålla det som är utlovat och att det är helt okej? Eller vad ska jag dra för slutsats av inlägget?
Om du vill dra någon slutsats av mitt inlägg så föreslår jag denna: Jo, har säljaren sagt att den är grundvaccinerad så tycker jag att den bör vara det. Men jag tycker inte det är en så stor grej att det är värt att bråka om det.

Jag köpte en ungponny förra året som skulle vara vaccinerad.

Köpte den osedd, och när den kom med lastbilen så hade såklart inte vaccinationskortet följt med. Kontaktade säljaren som skulle skicka med posten.
Det dök aldrig upp något vaccinationskort så jag fick vaccinera om. Lite besviken blev jag, men inget att tjafsa om i alla fall. Smågrejer tycker jag, det kunde väl köparen själv kontrollerat i passet i så fall ? eller köpte hon osedd också kanske?

Liknande trådar

Hästvård Jag blir så less, därför skriver jag den här tråden! Idag skulle massa hästar i stallet vaccineras, så även min lillhäst som fick sin...
Svar
6
· Visningar
1 731
Senast: yemma
·
M
Hoppning För att tävla i hoppning i Danmark...krävs det då inte full influensavaccination - precis som här i Sverige? En stämpel, signatur och...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: MHelena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama