Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har hållt på i veckor nu och skrapat ägg. Använt glansspray och lera i omgångar men den ger sig ju inte ??? Har förr om åren upplevt...
Svar
19
· Visningar
1 307
Senast: Pancakes
·
Hästvård Jag behöver lite råd, hoppas någon kan hjälpa. Jag köpte min häst för snart två år sen, gjorde en väldigt grundlig gårdsbesiktning, inga...
Svar
13
· Visningar
2 083
Foder & Strö HUr tänker ni göra nu när vissa kanske har ont om mat med att dela upp fodringarna. Vad är eran plan? När ge lusern? när ge hö och hur...
2
Svar
36
· Visningar
3 737
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag mejlade tillverkarna som gör alfa omega lusern. Jag ville helt enkelt veta om det gick att få en analys på mikromineralerna...
2
Svar
30
· Visningar
5 592
Hästvård Har på flera ställen sett att man klipper den sträng runt hela åkern? Vad är det bra för?
Svar
1
· Visningar
1 023
Senast: tabac
·
Hästvård Har någon av er stött på att ett sto har mjölk i juvret utan att vara dräktig? Och vad kan man i så fall göra åt det? Vårt 18-åriga...
Svar
7
· Visningar
2 420
Senast: Milene
·
Hästvård Hur är det nu med det där med hästar ute dygnet runt? Om de är ute över ett visst antal timmar (hur många är det? 12? 16?) behöver de...
Svar
9
· Visningar
1 510
Senast: ameo
·
Foder & Strö Nu när det plötsligt börjar bli grönt ute hagarna igen efter regnet som väl kommit över hela landet nu. Speciellt ni som har känsliga...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: Masse
·
Hästvård Behöver tips och råd från andra med erfarenhet av vävande hästar i stallet! Har ett känsligt swb-sto helt utan olater som nyligen fått...
Svar
18
· Visningar
2 273
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
2 938
Senast: Jiovedi
·
Hästvård Har en häst som oskodd bak rörde sig konstigt med bakbenen i trav och galopp. Efter skoning blev det mycket bättre men är lite osäker om...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Mitt i den här hökrisen har vi köpt häst och har inget hö.. har dock fått tag på en bonde som kan sälja från närheten men han säljer...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 849
Senast: mamman
·
Hästvård Jag har en irish cob med brutalt mycket svans. Dom är i vägen när hon bajsar. Så den blir äcklig ganska fort. Jag har provat klippa ur...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 778
Senast: Jocelyn
·
Hästvård Skor era hovslagare som vanligt nu i denna värme? Menar inte själva skoningen utan tillgängligheten? Jag har nu i 3 veckor jagat min...
2
Svar
23
· Visningar
2 547
Senast: lillaphu
·
Foder & Strö Vet inte hur jag ska göra i följande situation! Har två ston hemma och en unghingst inackorderad på ett bete, tanken var att han...
Svar
11
· Visningar
1 673
Senast: Masse
·
Hästvård Hejsan! För några månader sedan fick vi hem en 5 årig valack. Hans före detta ägare sa att han var jätteglad och lekfull häst. Här hemma...
Svar
19
· Visningar
3 202
Senast: svea
·
Foder & Strö hej, jag har en fråga om foder. jag har en D-ponny och funderar om jag ska ge henne betfor eller lusern i vinter. vad jag har förstått...
Svar
6
· Visningar
3 325
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Vet det varit på tapeten förr, men kan ju hänt något sen dess. Men om man behöver tillsätta koppar och zink, finns det fortfarande inget...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 333
Senast: Snowball
·
Hästvård Sitter och läser om ventilation i transporter och hamnade av en slump på en sida där en veterinär skrivit lite om transportering av häst...
Svar
8
· Visningar
1 298
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Har en häst som hade fång för 4 år sen, inga återfall sen dess men en fånghäst är ju alltid en fånghäst. I år får man ju vara glad om...
Svar
8
· Visningar
2 612
Senast: Glimris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama