Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur tycker ni man ska göra med analys detta året? Vi har tagit hö från olika ställen och stallägaren säger att vi inte ska ta analys...
Svar
7
· Visningar
957
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! I våras blev vårt vindskydd/ligghall fullt med vatten & var så länge...:( Det är ett vindskydd/ligghall som bara har jord i...
Svar
10
· Visningar
1 957
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min lilla E får man numera (nåja sen ett tag) klassa som hosthäst. Det knepiga är när han får hostan. Sedan ett par dagar har vi en...
Svar
2
· Visningar
1 281
Senast: Roheryn
·
Hästvård Som rubriken säger, tror ni att det kommer bli brist? Utan halm lär djuren behöva annat strö så bra mycket mer annat strö kommer krävas...
Svar
16
· Visningar
2 689
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Eftersom det inte verkar finnas någon halm till salu i trakten måste jag byta strö åt bägge hästarna. Den ena är det inget problem med...
Svar
18
· Visningar
2 744
Senast: svea
·
Foder & Strö Hittade på Biltema idag ett överdrag till utemöbler som finns fyrkantiga och runda. Jag köpte det runda och det passar mycket bra på...
Svar
1
· Visningar
1 539
Senast: Teilani
·
Hästvård Våran ponny blev akut dålig i söndags med hög feber (40,8) och lite småsvullen i ena bakbenet. Ville varken äta eller dricka. Tog ut...
2
Svar
20
· Visningar
4 025
Hästvård Som rubriken lyder. Vad jag förstår så är avlivning med bult det vanligaste. Men ni som valt att avliva med spruta, var ni nöjda med det...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 187
Foder & Strö Är det någon som har testat detta? Någon som vet innehållet? Tyckte detta verkade bra med jäst och linfrön. Vi funderar på att testa...
2
Svar
22
· Visningar
2 599
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 277
Senast: mackan
·
Hästvård Nyfiken om någon har erfarenhet av icke-akut njurskada/njurproblem på häst? Hästen har haft en oturlig vår/sommar och därför tyvärr...
Svar
10
· Visningar
2 901
Foder & Strö Nu har jag stött på detta och jag fick även höra att det ska innehålla mkt mer protein än vanlig halm. Men en nuvarande kvot på höet på...
Svar
0
· Visningar
871
Senast: SiZo
·
Hästvård Vår ponny har fått knölar på ena sidan halsen helt plötsligt. De känns inte alldeles hårda, utan nästan lite vätskefyllda. Nån som har...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Jeanba
·
Foder & Strö Hej! Har fått in en analys om foder vi har köpt och allt ser bra ut, förutom att mängden järn är väääldigt hög. 480 mg/kg ts. Hade ni...
Svar
3
· Visningar
1 557
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag ska köpa en 4 årig arabhingst, som ska kastreras. Har försökt läsa på om olika metoder, pris och eftervård, men blir inte klokare...
Svar
9
· Visningar
1 628
Hästvård Hur ofta ska en häst kissa per dag?
Svar
1
· Visningar
786
·
Hästvård Jag har en 5 årig kallblodsvalack, han har börjat kissa mycket under ridning kanske 2 gånger på en timmes pass. Detta har pågått i hela...
Svar
9
· Visningar
5 364
·
Svar
7
· Visningar
2 551
Senast: Piglet82
·
Hästvård Hej!! I stallet där jag står nu har ägarna spritt ut gödsel i sommarhagen, stacken är från förra våren till nu i augusti, han har spritt...
Svar
7
· Visningar
1 891
Senast: Liiindah
·
Foder & Strö Har fått en tant på halsen som vägrar fodra med hösilage före nyår, det ska tydligen ligga och gotta till sig i ett halvår innan man ger...
Svar
11
· Visningar
2 479
Senast: tgd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka