Haha Ja fuxen ja red fick kanske 4-5 st på sigen av de svarta fick 1 på sig. Skimmel hade säkert uppåt 30-40 st på sig.Jaha, dåliga på att läsa är de också och följer inte angivna regler....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha Ja fuxen ja red fick kanske 4-5 st på sigen av de svarta fick 1 på sig. Skimmel hade säkert uppåt 30-40 st på sig.Jaha, dåliga på att läsa är de också och följer inte angivna regler....
Vi var ute i skogen i veckan och jag har aldrig träffat på såna mängder, vi red genom aningen blöt mark och jag överdriver inte om jag säger att jag hade mellan 50-60 på varje arm (red i linne 20 grader ute) Hästens hals var täckt jag använde spöt för att borsta bort dom, sjukt äckligt.Kunde själv inte slå bort dom på mina armar då hade det blivit sken genom skogen. Som tur är så sätter dom sig inte så gärna på människor, provsmakar bara lite Spola hästen och mig själv på stallplanen och blev av med dom flesta, men trots riktig dusch hittade jag en som hade tänkt övernatta i sängen Blä!!
Beror kanske på vad det är för skog, där det finns älgar och andra värddjur så finns dom. Sen kanske du har tur och har en häst som inte bryr sig det minsta och då är det inte säkert dom märks av alls.Alltså, jag har aldrig sett någon älgfluga i hela mitt liv?! Ridit i skogen flera gånger/veckan i 15 år. Ingen annan i vårt stall heller, finns de inte i Stockholmstrakten?
Det finns både älg och rådjur här. Jobbar på ridskola så vi rider ut med 30 olika hästar plus de privata hästarna och ingen märker nåt!Beror kanske på vad det är för skog, där det finns älgar och andra värddjur så finns dom. Sen kanske du har tur och har en häst som inte bryr sig det minsta och då är det inte säkert dom märks av alls.
Läste nu att dom finns främst i södra sverige, bara att tacka och ta emot sålänge dom inte sprider sig uppåt.Det finns både älg och rådjur här. Jobbar på ridskola så vi rider ut med 30 olika hästar plus de privata hästarna och ingen märker nåt!
Jag hade en liknande session igår kväll. Det verkade lugnt men de jävlarna låg i bakhåll. Hade marinerat hela hästen i Ultrashield vilket de struntade blankt i. En bekant tipsade om medlet Försvinn, någon som testat det?
Vart går gränsen för södra Sverige? För i Värmland finns dem i alla fall och norr om Göteborg.Läste nu att dom finns främst i södra sverige, bara att tacka och ta emot sålänge dom inte sprider sig uppåt.
Jag är osäker, det stod i artikeln att dom inte synts till över Dalälven vart den nu går, känns som att den går hyfsat högt upp. Samtidigt så har jag vänner i skåneland som inte sett skymten av en älgfluga, vilket kan bero på bristen på skog visserligen.Vart går gränsen för södra Sverige? För i Värmland finns dem i alla fall och norr om Göteborg.
Jag bor i södra Dalarna och Dalälven rinner runt här. Vi har älgflugor men inga mängder just där vi bor, men jag vet att jägarna har problem men tror inte det är extremt.Jag är osäker, det stod i artikeln att dom inte synts till över Dalälven vart den nu går, känns som att den går hyfsat högt upp. Samtidigt så har jag vänner i skåneland som inte sett skymten av en älgfluga, vilket kan bero på bristen på skog visserligen.