Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö En av mina hästar börjar bli gammal och svår att hålla i hull. Hon har lite dåliga tänder, vilket bidrar till att fri tillgång på...
2
Svar
38
· Visningar
6 394
Senast: fio
·
Hästvård Min älskade häst har varit halt nu ett bra tag och trots stort förtroende för min veterinär hade det varit skönt att höra andra...
Svar
8
· Visningar
2 245
Senast: lett
·
Hästvård Har gjort röntgen på min häst som varit stel och det visade sig att han har måttliga pålagringar på båda bakknäna. Han är ett halvblod...
Svar
6
· Visningar
2 745
Senast: Annwa
·
Hästvård Läste en reklamannons om Öllovs hästsko. Gummiskon. Att det är en forskningsprodukt och dess egenskaper kartlagts i en undersökning ledd...
2
Svar
20
· Visningar
6 588
Senast: Nalasmatte
·
Hästvård Ny, anonym användare för att inte peka ut någon. Har haft samma hovslagare i många år och alltid varit nöjd. Men hen har börjat ställa...
Svar
13
· Visningar
2 766
Senast: Fasandeg
·
Hästvård I våras fick jag fång pga. vårgräset. Stängde då av hagen och har låtit det växa tills det blivit gult....har nu öppnat hagen succesivt...
Svar
5
· Visningar
1 238
Senast: Fiorano
·
Hästvård Det ser ut som om den ena kulan inte vill komma ner på min 1,5-åriga islandshingst så nu har jag börjat ställa in mig på ett klinikbesök...
Svar
6
· Visningar
992
Hästvård Får börja med att säga att hästen är under utredning av veterinär(er). Ska in igen på klinik fredag. Men önskar input och erfarenheter...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
24 503
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 656
Senast: Zoya
·
Foder & Strö Som en uppföljare till att det kommer att bli dyrt med hö i år, hur har ni det med bete? Jag har som tur är lättfödda hästar, men jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 456
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Hej, Jag har problem med att få upp min tunna 3-åriga Oldenburgare i hull. Betet är slut så jag fodrar med grönt och fint hö. Höet har...
2
Svar
24
· Visningar
4 543
Senast: svea
·
Hästvård Har ett mindre sår på hästen som har sprayats med plåsterspray från horseware och läkt fint. Då skorpan satt sig har jag inte tvättat...
Svar
1
· Visningar
1 856
Senast: mackan
·
Hästvård Annie vägrar att äta maten om det är medicin i så nu blir det till att ge henne tre sprutor morgon och kväll i munnen. Hon är inte...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 422
Senast: Kristall10
·
Hästvård @Fiorano har också åkt på jordens sommarförkylning. Riktigt trist! Är i Skåne nu och här är vattnet på väg att ta slut. Tankar med...
2
Svar
20
· Visningar
1 314
Senast: Jfrelin
·
Foder & Strö Hur skall man utläsa värdera av järn? Mineralerna som jag ger innehåller 2000mg per kilo står det på påsen. Hö analysen säger 82 mg/kg...
Svar
7
· Visningar
832
Senast: Sandra B
·
Foder & Strö Jag vill gärna ha tips på foder till äldre häst. Vad fodrar ni med? Funkar det bra? Min häst är 18, rids regelbundet. Jag har mest...
Svar
15
· Visningar
1 841
Senast: Snowball
·
Hästvård Hej! Behöver tips/råd. Var hos veterinären igår och tog ultraljud på min hästs bakben. Diagnos: Liten (!) blödning i gaffelbandsfäste...
2
Svar
23
· Visningar
5 799
Senast: Blandrastik
·
Hästvård Hej, funderar över det här med hälta och ryggproblem, kan/brukar ryggproblem uppstå pga hälta eller är det tvärtom ? Alltså att hälta...
Svar
12
· Visningar
2 326
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Har en häst som släpar med höger baktå, inte haft honom så länge men har haft ute distrikts veterinären och hon tycker det är konstigt...
Svar
10
· Visningar
4 364
Senast: mackan
·
Foder & Strö Är det någon här som har erfarenhet av detta foder? Är det smakligt? T.ex i jämförelse med Muscle Up? Jag gillar analysvärdena där de...
Svar
3
· Visningar
1 749
Senast: pewa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama