För er med erfarenhet av klapphingstar

Jag är tacksam för ALLA som delar med sig av sina erfarenheter.:bow: Precis som jag skrivit tidigare tycker jag det är högst relevant för mig som hästägare att få en tänkbar prisbild (även om den prisbilden har en viss variation som i ett fall med klapphingst) innan jag skickar in min häst på operation.

Idag har jag ringt ett par olika veterinärer och den veterinär som kan förklara olika tänkbara scenarion samt hur dessa ingrepp går till med ett faktiskt pris för själva ingreppet vinner mitt förtroende. Så inte blir det en veterinär som är mer svävande på den punkten kan jag lova! Med det sagt är det inte samma sak som att man väljer den billigaste...

Till viss del var det jämförbart. Jag tror veterinären utryckte sig att de fick öppna upp mer än vad de normalt gjorde på grund av någon anledning som jag inte kommer ihåg. Jag fick också antibiotika till honom för att operationen blev större, vilket de normalt inte ger ut.

Nej.
Det var inte en relevant jämförelse med en klapphingst.
Precis som min jämförelse i ärlighetens namn inte heller är fullt relevant trots att jag beskrev just en klapphingst - eftersom min hade testikel nummer två i sådant läge att den ramlade ner vid sövningen.

Det är enorm skillnad mellan buköppning och det du beskriver, antibiotika till trots.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 945
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 732
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Är jag placerad på fel ställe? Känner ni ibland också såhär? Jag är trött på storstadslivet. Ekorrhjulet. Stress. Trötthet. Prestation...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: labb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama