Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Söker solskenshistorier på hästar med skador på djupa böjsenan bak.
Svar
11
· Visningar
1 387
Hästvård Hej! Jag undrar om man istället för vindskydd får ha två uteboxar som står öppna, så att hästarna kan gå ut och in som de villl? (till...
2
Svar
21
· Visningar
3 623
Senast: mackan
·
Foder & Strö Tänkte höra med er hur ni fodrar era magsårshästar :)
Svar
5
· Visningar
1 250
Hästvård Har en d-ponny som går med en annan ponny i nästan samma ålder, de är som skrot och korn. Världens bästa kompisar. De står och leker och...
2
Svar
26
· Visningar
3 196
Foder & Strö Jag har två ponnys hemma, en mkt lättfödd i tävlingskondition som kommer tävlas hela sommaren och en 2årig hingst som kommer att...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: jemeni
·
Hästvård Pga pälsfällning har min häst gått ner lite i vikt och känts trött. Hon behöver mer energi, men inte så mycket protein eftersom...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: Jojo
·
Hästvård Min häst har fått kala fläckar på utsidan av halsen, pälsen reser sig och lossnar. Huden är mjuk och fin utan blåsor eller sår, kliar...
Svar
7
· Visningar
915
Senast: Hokahult
·
Hästvård Har ni strö i er transport? Och i så fall vilken typ? Hur kommer det sig att ni valde just den typen av strö? Mockar ni ut allt (alltså...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 207
Senast: Novalisa
·
Hästvård Min häst ser torr och "smulig" ut vid svansroten. Längst ner på svansroten "under" själva håret så att säga, så ser det ut som nedan...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: malin_a
·
Hästvård Har ett shettissto som för ett par veckor sen fick 40 graders feber och senare stapplig/styv gång med tydlig smärta i framdeln. Ingen...
Svar
19
· Visningar
1 857
Senast: Exit
·
Hästvård Vilka tider går era hästar ute i vinter? I mitt stall ca 9-16 vilket jag tycker är alldeles för kort.
3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 426
Senast: Ardennern
·
Foder & Strö Min häst har fått sina tänder "försurnade" av hösilage då hennes saliv inte kan ta hand om ett lågt pH-värde. Hon har då fått en...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 135
Hästvård Min ponny står med ett pågående fånganfall sedan en månad tillbaka. Hon har inte blivit bättre under den här tiden utan snarare sämre...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 894
Senast: Lindsen
·
Hästvård Helt onödig, men ändå lite intressant, fundering som jag tänkt på de senaste dagarna när jag stått och mockat. Det finns väl ungefär...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 140
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Renskinn säljs för hästar med skav efter sadeln. Ett renskinn kostar ca 1000 kr, ofta mer. Vet att de ihåliga stråna gör att skinnet är...
Svar
17
· Visningar
2 354
Senast: Cilva
·
Hästvård De senaste tre åren har min häst gått på lösdrift. Det har fungerat bra efter att vi har kommit till rätta med foderbiten (lätt IR)och...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Corax
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 910
Senast: Seabaz
·
Hästvård Ska avmaska vårt föl mot spolmask och fick du rekommendation att avmaska med dubbel dos Axilur? Dubbel dos?
Svar
7
· Visningar
2 036
Senast: Madick
·
Hästvård Foderhästen kom in och var blockhalt i går kväll :(, så nu är alla hästarna halta :banghead:. Fick en tid först om 6 dagar vilket iofs...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 796
Senast: EmmaW
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet eller koll på dessa problem med patellan? Google ger mig inga direkta svar. Alltså inte upphakningar...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25