alltidhvit
Trådstartare
Hon har inteHar du röntgat för att se ev pålagringar, hur illa det är? Hur kan du sälja en häst du vet är halt, förstår inte?
Man ser väl iaf till att den är ordentligt utredd och ev säljs som promenadsällskap om den nu är halt vid arbete men inte vid sällskap etc. Stor risk för pålagringar etc nu om den gått och haft ont i 4 år och du inte direkt utrett den ordentligt vad jag förstår osv.
Vet bara av egen erfarenhet att min gamla häst (nu 25, då 20) visade ytterst liten orenhet, enbart på töm vid samling. Inte uppsuttet, Hittades mycket pålagringar vid röntgen. Då var hon ändå enligt veterinäer ren på longering och i gången men markerade ytterst lite bb på böjprov, så ingen stor hälta som i ditt fall. Behandlades en gång med kortison tror jag och varit fräsch sedan dess! Det var alltså 2013. Veterinären (Axel, så en duktig sådan) sa att hon garanterat kommer behöva sprutas varje halvår och max kunna vara hagprydnad. Men ingen spruta i leden sedan 2013 och har varit helt fräsch sedan dess . Åldern till trots! Kollar upp henne varje år, ibland flera ggr per år då hon har haft några ögonskador och då har vi gjort en hälsokoll samtidigt.
Gått o haft ont i 4 år. Hon har kollats ca 1 gång per år hält undersökning inte pga knöna. Men hon har i perioder varit ovillig vet inte varför. Hon är kollad på klinik mär jag hitta felet första gången i även förra veckan i torsdags o inga förändringar finns baga inflammation. Den som köpte henne känner hästen o visste om problemen.