Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det någon som kan mycket om mineraler och kan förklara om denna mineral är typ bortglömd? Hittar extremt lite info, men har förstått...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Blir fångrisken mindre om ponnyn är växande? 2 år gammalt russ. Funderar på val av bete i sommar.
Svar
4
· Visningar
727
Senast: Luff
·
Hästvård Hej! Håller på att rusta upp ett stabilt stallapotek. Kan man använd xylocain på hästen? Vad annars som...
Svar
12
· Visningar
2 159
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Vad tycker ni fungerar allra bäst mot mugg?
2 3
Svar
42
· Visningar
4 139
Senast: mackan
·
Hästvård Har en öppnad tub Cydectin som efter det varit stängd med kork och legat svalt/mörkt i cirkus 2 år, många säger förstås använd inte, men...
Svar
2
· Visningar
1 155
Senast: Egonson_
·
Hästvård Min häst är utlånad på foder till en tjej på ett ridgymnasium, jag har honom under sommaren. Det står mellan 70-80 hästar på denna...
Svar
18
· Visningar
1 174
R
Hästvård Hej! Var iväg och mätte ponnyn för ca en halv vecka sedan, detta gjordes på ATG-kliniken i Gävle. Besöket gick bra (om man bortser från...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
31 287
Senast: Karoliten
·
Foder & Strö Hej! Fick tips om att ge bovete till min dammkänsliga häst. Hur får man tag på det? Kan man köpa vanligt bovete ifrån matbutiken...
Svar
2
· Visningar
2 336
Senast: Boj
·
Hästvård Att hönät kan ge fula spänningar i hals och nacke är ju inget nytt men hur är det egentligen med foderringar? Om man ställer ner hela...
Svar
2
· Visningar
845
·
Hästvård Hej. Min d ponny har fått en skada på förstärkningsbandet, veterinär satt diagnos med Ul nu i veckan. får visas ute i mindre rasthage...
Svar
4
· Visningar
2 824
·
Hästvård Inser att jag hamnat i ett stall med hästägare som har en lite annan ide av hästhållning än vad jag har. Det finns en hel del att peta i...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 200
Senast: Fille
·
Foder & Strö Jag vet, det går inte att veta vad man ska fodra med utan en ordentlig analys. Och jag vet, det går inte att ge några råd om foderstat...
Svar
14
· Visningar
1 509
·
Hästvård För ca 4 år sedan blev min då 7 åriga Nelly diagnostiserad med "kronisk kolik". Detta efter att veterinären blivit kallad i snitt en...
Svar
17
· Visningar
2 703
Hästvård Hej! Min häst har haft en kotledsinflammation i frambenet och har fått behandling i form av kortison mot det. Hon går vanligtvis ute på...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Lovai
·
Hästvård He, vi har en amerikansk miniatyr häst som vi har fått lite problem. Hon har stått på boxvila i 3 veckor, och har börjat att sättas...
Svar
10
· Visningar
1 476
Hästvård Hej! Märkte i eftermiddags att min häst inte ville äta sitt kraftfoder. Han har tidigare inte gillat mineraler, sen plötsligt börjat äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 321
·
Foder & Strö Jag har en fin 24-årig hbl-valack som i hels sitt liv har varit svår att hålla i hull samt har alltid blivit för tittig på stora mängder...
Svar
15
· Visningar
2 140
Senast: godishanna
·
Foder & Strö jag såg en sådanhär på eurohorse och blev lite nyfiken. Men hur blir det med tänderna för hästen egentligen? Någon som har erfarenhet?
Svar
1
· Visningar
4 126
·
Hästvård Har ni någon erfarenhet av Rambo sweetitch hoody som eksemtäcke? Har läst att det ska hålla knott borta och även skydda mot...
Svar
4
· Visningar
1 370
Senast: caballus
·
Foder & Strö Hej! Vi har lite diskussioner i stallet om hur mycket hösilage man bör ge sina hästar. (Detta hösilage är oanalyserat) Hur många kg...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 442
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV