Erfarenhet av stötvågsbehandling?

Här håller jag inte med dig men man kan ju inte va eniga om allt*skrattar*
SVB ska göra ont och ljudet är nog de minsta man ska bekymra sig för.
Djur vet inte varför de gör ont och har man otur kan de koppla människan till att de gör ont= bli aggresiva mot människor. Så man ska passa sig gör att ge behandlingar som gör allt för ont till djur.
Speciellt till djur som har eller har haft bristande förtroende för människan.
Och att ge lugnande för att ge alternativa behandlingar är verkligen inte jag rekar alls.
Då finns det andra metoder som funkar som man inte behöver ge lugnande för.
Däremot tycker jag man absolut ska testa SVB vid skador, har man tur så klarar sin häst av den smärta som uppkommer under ca 2 minuter utan problem=)

Angående nålarna så var de nyttig info som tillhör ämnet naturläkemedel och vill du inte ta till dig den infon så är det bara att låta dina små rara ögon trilla förbi den meningen så slipper du irritera dig över den:p:sneaky:

Niela - vad grundar du att shockwave ska göra ont på?

Smärta är enormt individuellt och det går inte säga att något ska göra ont. Det gör ont för vissa/på vissa ställen. Men inte alltid/överallt

Jag puttar upp denna, några fler som har använt shockwave på senor/ ligament? Resultat? Och ni som har svarat tidigare, hur gick det för era hästar?
Min har galopperat vidare pga artros i halskotpelaren tyvärr. Men gaffelbandet såg fint ut!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en häst som vi upptäckte en svullnad på insidan av höger bak på gaffelbandet, visade sig vara en gammal gammal skada som...
Svar
5
· Visningar
1 372
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej alla! Ska försöka förklara så tydligt jag kan! x) Jag har en 15 årig häst som för ett par veckor sedan fick konstaterat att han...
Svar
0
· Visningar
798
Senast: Hästanna
·
Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 430
Hästvård Hej! Mina fina häst skadade sig svårt i hagen i påskas. Hon har två lager muskler krossade på/i rumpan. Stort som en större handflata...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25