Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har vi några gaddade ryttare här?? Jag ska gadda mig på lördag, ett litet datum under armvecket, & undrar om jag kan rida dagen efter...
Svar
5
· Visningar
1 789
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Dags för vaccination och tandkoll innan nya säsongen startar. Då vår vi inte kan åka till vår vanliga veterinär/tandläkare tänkte jag ta...
Svar
6
· Visningar
562
Senast: pews1972
·
Foder & Strö För två veckor sedan tog jag över två shettisar som alltid stått på box, de var inne ca 15-08 med i princip inget strö men alldeles för...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: A_NN_A
·
Foder & Strö Någon som hört om granngården ska sluta med protein special? Jag ger det till min häst för att öka på proteinet, vad ska man då ge...
Svar
5
· Visningar
2 033
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej! Skulle vilja ha råd ang min dammkänsliga häst. Idag står han på torv i boxen som jag blöter när jag lägger in nytt, har utevistelse...
Svar
19
· Visningar
3 095
Senast: Korven
·
Hästvård Hästskrället dricker alldeles för dåligt, speciellt nu sedan det blev kallt :nailbiting: Tar bort is och fyller på med varmvatten ute 2...
2
Svar
38
· Visningar
3 784
Senast: Emiro
·
Hästvård Hej! Min häst är sjuk och symtomen spretar. Undrar om någon känner igen detta. Veterinär och hovslagare är involverade men inte hittat...
Svar
9
· Visningar
1 411
Senast: Lavinia
·
Hästvård Det börjar bli dags för den årliga vaccination + tandkollen för H.Hs del. Tänkte att det känns lite onödigt att åka in till klinik för...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 234
Senast: lytesout95
·
Hästvård Vad är era tankar om en häst som blir snubblig i slutet av skoperioden? Förutom att, givetvis, sko med kortare mellanrum, kan man göra...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: supersonic
·
Hästvård Sparar ut manen, hästen har täcke med hel hals och går på lösdrift. Manen är alltid flätad, men slits den mindre om man gör en hel...
Svar
10
· Visningar
1 016
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag brukar ha småbalshö som räcker i princip hela vintern, men i år har det gått extra mycket, dels pga fler hästar, dels pga av vädret...
Svar
10
· Visningar
3 282
Senast: L8P8
·
Hästvård När vi snackade med hovis/vet på en häst med hovböld som skulle spolas, gipsa och hela baletten så nämnde de att det varit ovanligt...
Svar
18
· Visningar
1 277
Senast: L8P8
·
Foder & Strö Det slogs i somras och låg ute 10-13 dagar. Det regnade på det ordentliga skurar mellan 5-7 ggr. Slutade räkna tillslut. Gräset vändes...
Svar
9
· Visningar
1 243
Senast: kristalia
·
Hästvård Två hästar som går ihop har tappat päls på benen. De här bilderna är alla fyra benen på samma häst. Väntar på återkoppling från...
Svar
14
· Visningar
4 213
Hästvård Snön kom för några dagar sedan och sedan igår har vi snö som bildar styltor under hovarna. Det är något besvärligt och jag törs knappt...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 818
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Såg en intressant diskussion om frågan på ett annat forum, och tänkte därför slänga ut frågan även här. Vaccinerar ni mot botulism...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 664
Senast: Snö
·
Hästvård Hej! Min häst fick ett sparksår för ca ett år sedan, läkte ut och sett bra ut fram till nu.. blivit svullet där såret var och neråt...
Svar
3
· Visningar
650
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Min tjej ska sprutas i facettlederna nu i veckan (om jag fattade rätt nånstans ner mot 5/6/7, men jag har inte fått svaret exakt)...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej, Jag behöver hjälp. Jag har en hopphäst som jag behöver hjälp med att bedöma hullet, är väldigt förvirrad just nu för vissa tycker...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Elisha
·
Hästvård Hjälp!! Min älskade häst blir precis stollig , sparkar i väggar , springer runt när hon står inne utan att min andra häst är där. Det...
Svar
16
· Visningar
2 070
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25