Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Som rubriken lyder, hur lång tid tar det innan en pålagringar/atros bildas? Hur fort går det liksom? Hittar ingen bra informationskälla...
Svar
4
· Visningar
2 362
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Skulle vilja veta om det är fler här som har en sån petfis som jag har? ;) Min kuse har alltid varit väldigt kräsen med sin mat, äter...
Svar
13
· Visningar
1 834
Senast: Soffan74
·
Hästvård Alla hovslagare jag haft skrapar och skrapar allt löst i sulan. Det blir stora vita högar efteråt. Mina barfotahästar är väldigt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 978
Senast: mily
·
Hästvård Min häst hade ett blå/rött märke på hoven idag, har aldrig tidigare sett det. Någon som vet vad det kan vara? Han är även svullen i...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Jag googlar och googlar men hittar inte vad jag vill ha. Jag vill ha en grovfoderlåda i hagen som ska rymma 15-20 kg hösilage, kunna...
2
Svar
23
· Visningar
1 975
Senast: Equilina
·
Foder & Strö Nu sliter jag mitt hår på riktigt. Försöker få till någon sorts balans i hästens foderstat men det verkar svårt alt gå åt mängder med...
Svar
18
· Visningar
1 847
Senast: supersonic
·
Hästvård Jag är nyfiken på om någon har erfarenheter av ProPad (stötdämpande sulor) på häst. I vilket syfte skoddes hästen med Pro Pad? Märkbar...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: Tualma
·
Hästvård Hej alla kloka! När jag skulle kratsa min barfotahäst förut upptäcker jag att en bit av strålen har lossnat. Biten satt mot ballen...
Svar
15
· Visningar
3 035
Senast: mily
·
Hästvård Någon som är duktig på reglementet och kan svara på vilka zoonoser som tas upp i reglementet?
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Nebraska
·
Foder & Strö finns säkert hundra trådar om detta men gör ändå en ny. Vi tänker ordna med stall och lösdriftshage hemma hos oss till våren/sommaren...
Svar
5
· Visningar
821
Hästvård emla plåster inför vaccination, hur lång tid innan måste det sättas på?
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Lager
·
Hästvård Upptäckte att hästen har fått vad jag tror är foderknölar. Är på ryggen, i sadelläget. Typ en "rad" på vardera sida ryggraden, ca 5 cm...
Svar
7
· Visningar
1 934
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Min häst får HippoGrow Alfa + lusern, och han har nu tappat i vikt, vilket han även gjorde förra vintern. Jag trodde mig dock vara väl...
Svar
11
· Visningar
1 745
Senast: Bufera
·
Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade...
2
Svar
20
· Visningar
3 577
Senast: hastis1234
·
Hästvård Hur gör ni om hästen får kolik? Får den stå inne? Ut i hagen? Promeneras? Hur ofta/länge? När ringer ni vetrinären?
Svar
14
· Visningar
817
·
Foder & Strö Mitt treåriga varmblodssto har svårt att lägga på sig och just nu är det gränsläge. Hon är inte så tunn att hon tar skada av det, men...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jag har en stor klippmaskin som jag är jättenöjd med, men jag skulle vilja ha en mindre till huvud, öron, eventuellt ben. Tips? Moser...
Svar
4
· Visningar
1 407
Senast: ygenda
·
Hästvård Veterinären kommer om ett par timmar men står nu bara och har ingen aning om vad jag ska göra så länge. 26år gammal häst, fick springa...
2
Svar
20
· Visningar
1 834
Senast: mackan
·
Hästvård I höstas märkte jag att min häst blev öm i ryggen när det regnade och blåste mycket om hon inte hade täcke. Tänkte då att det berodde på...
Svar
14
· Visningar
1 058
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jag har en häst som börjar bli av det äldre slaget. Född -99 så nästa år blir han alltså 19 år. Jag har lite svårt att ta in detta, jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 813
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA