Bandagemarodör

Fick bli utan bandage, trasigt bandage lagrade på sig mer skit än inget bandage. Blev sko med sula och drev att byta med pincett sen ett tag.
Ja och lite läskigt när bandaget till slut hänger runt senorna och det ska dras och bitas, blev rädd för andra skador också :crazy:

• Gilla
Reactions: ptr
Hade en som plockade av sig allt på benen.
Första gången hon behövde bandage la jag en bomullslinda över och strök på rikligt med krubbix (salv varjanten) hon fattade piken och har efter det låtit bli det matte sätter på benen.

Hade en som plockade av sig allt på benen.
Första gången hon behövde bandage la jag en bomullslinda över och strök på rikligt med krubbix (salv varjanten) hon fattade piken och har efter det låtit bli det matte sätter på benen.
Jag hade på Anti-bit, men det var någon spray jag hade, den brydde hon sig inte om över huvud taget. Får prova kräm nästa gång, det kanske blir tydligare äckelsmak av den. Tack!!

Så som jag har upplevft det ger krämen ger bättre effekt då det går att få på ett tjocktlager.
Lite i munnen dagen innan gör att de aldrig glömmer smaken :angel:

Jag hade på Anti-bit, men det var någon spray jag hade, den brydde hon sig inte om över huvud taget. Får prova kräm nästa gång, det kanske blir tydligare äckelsmak av den. Tack!!

Jag hade en extrem täckesmarodör i hagen för många år sen och div medel rekommenderades inga funkade. Bl.a. hustipset tabasco . De bitande hästarna älskade tabascon :up::D

Skämt åsido - med såna hästar som din som generellt inte vill ha något på benen så hjälper det sällan att smeta på medel. Jag likställer det med en inbiten nagelbitare med stop och väx.
De plågar sig oftast igenom smaken ändå liksom... :cool:

Sen iof - om du rent teoretiskt skulle smeta på något så extremt som tjära så skulle hästen inte bita - men det blir inte så lämpligt eller hanterbart .;)

Jag hade en extrem täckesmarodör i hagen för många år sen och div medel rekommenderades inga funkade. Bl.a. hustipset tabasco . De bitande hästarna älskade tabascon :up::D

Skämt åsido - med såna hästar som din som generellt inte vill ha något på benen så hjälper det sällan att smeta på medel. Jag likställer det med en inbiten nagelbitare med stop och väx.
De plågar sig oftast igenom smaken ändå liksom... :cool:

Sen iof - om du rent teoretiskt skulle smeta på något så extremt som tjära så skulle hästen inte bita - men det blir inte så lämpligt eller hanterbart .;)
Njae tjära har jag inte lust att kleta på mina skydd och grejer :D

Men jag tror du har rätt, inget hjälper..
Aldrig träffat maken till marodör faktiskt, häromdagen var hon lös i paddocken, sprang fram till ett par sockerbitar och började sparka och bita i dom. Dom gick sönder såklart :meh: Det går INTE att slappna av en sekund utan allt måste scannas av innan hon får komma i närheten.
Vad hon än får tag i sliter hon i bitar antingen med munnen eller med frambenen.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta, älska eller hata. Mycket personlighet. Tiden får utvisa..

Aldrig träffat maken till marodör faktiskt, häromdagen var hon lös i paddocken, sprang fram till ett par sockerbitar och började sparka och bita i dom. Dom gick sönder såklart :meh: Det går INTE att slappna av en sekund utan allt måste scannas av innan hon får komma i närheten.
Vad hon än får tag i sliter hon i bitar antingen med munnen eller med frambenen.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta, älska eller hata. Mycket personlighet. Tiden får utvisa..
Du beskriver mitt pucko mycket bra :rofl: nio år gammal, jag har insett att hon aldrig blir vuxen.. :p

• Gilla
Reactions: ptr
*Hjälp* Trodde att detta beteendet skulle växa bort :crazy:
Och min har ett sår i karleden och är tjock i det benet, har varit i tio dagar, har inte ens funderat på att bandagera... Hon stampar och sparkar och riskerar att skada sig på så sätt. Som tur har vi ren snö, så naturen får sköta det med hjälp av sårrengörning och ridning :p

Häst som kräver mycket stimulans! Är en sådan som skulle gå på stora ytor och ågna sig åt födosök och inte få allt serverat. Inte helt lätt ordnat alla gånger men ändå.

Haha, förlåt om jag gör dig besviken... :D:rofl:

Lägger in en film från när hon var sex år. Hon leker typ såhär VARJE dag fortfarande.. :rofl: går på lösdrift, inte hjälper det:p

Jösses :D Ja de verkar väldigt lika :crazy:
Ang såret din har, kanske hjälper med medicinsk honung på såret. Tråkigt om det blir lymfagit

Häst som kräver mycket stimulans! Är en sådan som skulle gå på stora ytor och ågna sig åt födosök och inte få allt serverat. Inte helt lätt ordnat alla gånger men ändå.
Hon är inte så himla matglad och även om hon går på gräs så tröttnar hon på att äta efter några timmar och då kan vad som helst hända med staket eller vad hon nu får fatt i :crazy:
Men ja, hon behöver mycket stimulans. Hon kommer snart att flytta till större stall där det händer mer och jag tror det kommer passa henne bra. Just nu är det lite för lugnt för hennes smak tror jag. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 182
Senast: Messy
·
Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
5 994
Senast: Boj
·
Övr. Hund Gjorde MH med min dvärgpudeltik idag. :) Så här blev det: Kontakt 1a. 4: Tar kontakt själv eller besvarar kontaktförsök. 1b. 3...
Svar
9
· Visningar
1 246
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25