Lindsen
Trådstartare
Har du lagt ett galoppbandage med silvertejp runt och hon får av det ändå alltså? Nu spånar jag bara men ibland kan en avledning fungera. Dvs. att du sätter något på andra framhoven eller någon annanstans som hon kan pilla med och på så sätt få det riktiga bandaget att sitta kvar för att det andra är intressantare. Gör också silvertejpsbitarna så långa att de går från ena sidan av hoven till den andra både framifrån, bakifrån och underifrån. Sätt varannan fram, bak och under så att de överlappar ordentligt, då blir det assvårt att få bort dem så du får klippa upp men det är det ju värt om det sitter kvar. Annars testa en betesreducerare. Du kan göra hålet något större så att hon kan äta normalare men ändå inte få tag i bandaget. Fläta fast reduceraren med manen och sätt en vanlig grimma ovanpå. Om inte annat så har hon kanske då så mycket annat att pilla med att hon kanske tröttnar och låter bli bandaget. Snögg är för övrigt jättebra men tyvärr enkelt att få bort för en häst som får bort silvertejp Vill du ändå prova så har apotea snögg och jag har fattat som att det går att beställa därifrån även från andra länder.
i går kväll la jag ett bandage med bara silvertejp, med kompress vid såret och ingen linda utan bara tejp direkt på hoven, det klistrar ju fast som sjutton på hoven, men det var borta igår kväll. La ett till likadant i går vid kvällsfodring. Då var hon riktigt sur, blängde på mig och ville inte lyfta hoven. Känns som ett krig det här Men det var borta i morse
Avledningsmanöver kanske kan funka!!
Det verkar inte som något bandage stoppar henne från att pilla bort, hur man än gör.
Ska bandagera båda framhovarna och har en boots kvar efter hennes massaker av 2 par, ska sätta på den över så kan hon dra i den istället!
Och snögg ska jag försöka få tag i på måndag, det skyddar ju såret iallafall även om det inte ger tryck!