Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hur farligt är det för en häst att äta bajs? En häst i stallet äter mycket bajs både i hagen och i boxen.
Svar
6
· Visningar
734
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Min häst har haft flera små koliker under hösten och för drygt fyra veckor sedan diagnostiserades han med magsår. Magsåren är nu borta...
Svar
5
· Visningar
1 355
Senast: mirrorgirl
·
Hästvård Jag har en häst som har fått väldigt mycket mugg kring karleden på ett av sina bakben. Nu har hon så mycket krustor så området har...
2
Svar
33
· Visningar
7 896
Senast: Iszka
·
Foder & Strö Hej alla! Ska ha min gamla sköthäst till Mars (hon är en shettis och för liten för mig) och undra lite saker. Hört mycket om kli...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Väldigt enkelt fråga. Jag står nu i ett stall där höet dammar, jag tycker att höet inte luktar gott, unket, vissa partier har en frän...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 627
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Detta säger analysen Kalcium 4,2 Fosfor 1,9 Magnesium 1,4 Kalium 13 Natrium 1,7 Järn 47 Mangan 37 Zink 9 Koppar 3,9 Hästarna väger ca...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Nevermind
·
Foder & Strö Vad är er erfarenhet av dessa? Tar det längre tid för hästen att äta, isåfall, hur mycket längre? Hur högt hänger era nät? Hur ser ni på...
Svar
7
· Visningar
748
Senast: Unafraid
·
Hästvård Hur är det nu man gör för att kolla om hästen har (mycket) sand i bajset? Jag minns något om vatten och en plastpåse. Hur mycket bajs...
Svar
4
· Visningar
1 389
Senast: Sirap
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av Hoof Armor? Har en unghäst som får lamellrandsröta och jag vill förhindra att det kommer in mer eller mindre...
Svar
10
· Visningar
3 111
Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 555
Hästvård Hej! Jag är väldigt orolig över min häst som jag klippte häromveckan. Han har nämligen fått som runda, mjuka och rätt stora knölar över...
Svar
6
· Visningar
1 914
Senast: mily
·
Foder & Strö Jag har en beräknad foderstat åt min häst som har fungerat bra när han har stått installad på box nattetid. Han har då vistats i hage ca...
2
Svar
24
· Visningar
2 956
Senast: Jojo
·
Hästvård Hur resonerar ni kring att välja mellan hel- och halvklippning? Vad avgör hur ni väljer att klippa? Jag har beslutsångest deluxe och...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 460
Senast: Mli
·
Hästvård Hej buke! En tanke som slagit mig mer än en gång är hur många olika synpunkter det finns på huruvida och hur mycket en frisk häst i...
Svar
17
· Visningar
5 583
Senast: Mli
·
Foder & Strö Äntligen fått analysen som jag väntat på. Per kg foder är det 8,1 Mj och 20 smrp :eek::crazy::nailbiting: Riktigt katastrofalt med andra...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hur upptäckte ni korsförlamming hos er häst?
Svar
5
· Visningar
714
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Fick en analys på hösilage där kvoten var endast 3,5. Och den bör vara minst 6 om jag förstått rätt. Men när jag lägger in i...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Vi har en fölunge som har varit förkyld under hösten. Han behandlades för detta då det var en segdragen förkylning. Han är mer eller...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Vår ardennervalack får lätt ytliga sprickor trots att han verkas ofta. Finns det någon som kan tipsa om en bra hovvårdsprodukt som kan...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 698
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar