Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur kan man inte se att hästen inte mår bra när den ser ut som denna??? Tänker inte hänga ut någon.... Men tycker ni inte att det syns...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
24 296
Senast: TeamLundVer
·
Foder & Strö Nu borde väl analyserna för 2017 börja trilla in. Hur ser det ut för er i år?
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 104
Senast: mily
·
Hästvård Pållan har en längre tid, minst sedan flera år tillbaka, haft lite gallor bak. Hon har aldrig haft några besvär av dem och de har...
Svar
6
· Visningar
1 456
Senast: caballus
·
L
Hästvård Det har inget med fodret o göra för det är höger fram! Det har hänt 2 gånger... första gången var jag inte med utan då red en tjej henne...
Svar
11
· Visningar
5 479
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst har perforerat sin hasled pga broddspark. Vi åkte direkt till djursjukhus och hästen opererades dagen efter(inom 24h efter...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Hej! Då jag strax efter årskiftet ska byta stall har jag en fråga, det nya stallet har utfodringar 4 gånger varje dag. Problemet är att...
2
Svar
24
· Visningar
2 732
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Jag läste i någon av alla hästgrupper på facebook att det just nu är rätt mycket diskussioner kring att fodra med halm. Det handlar om...
Svar
5
· Visningar
3 386
Senast: mackan
·
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder. Vad innehåller gräset i november, i Skåne? Mina ponnys äter hellre det gräset som finns i hagen än sitt...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Mli
·
Foder & Strö Hej jag har ett grovfoder med en kvot på 9. Min häst får 12kg hö men har ändå avmagrat. Han har inga parasiter och tänderna ska kollas...
2
Svar
25
· Visningar
1 977
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Behöver ventilera lite.. För att göra en lång historia så kort som möjligt. Jag köpte min femåring för snart två år sedan. September när...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 434
Hästvård Jag har en unghäst som jag totalt glömde bort att vaccinera förrän nu i höstas. Hon fick första sprutan i början på september och sen...
Svar
5
· Visningar
799
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min häst är stel i länden/korset, bakbenen blir stela och ibland släpar han dem litegrann. Han blir också lite tjock i haserna. Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 696
Senast: skuggi
·
Hästvård Min höst kom in från hagen blodig på insidan av benet en bit under framknät o det hade runnit, hittar inget sår eller vart blodet som...
2
Svar
24
· Visningar
1 813
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Tips mottages tacksamt på tillskott för mage/tarm till häst! Vad tycker ni har fungerat bäst?
Svar
8
· Visningar
1 880
Hästvård Okej, jag skulle tömma och byta vatten i hagen och fick till min fasa se detta. Inälvsparasiter kommer väl ändå inte ut ur munnen, eller...
Svar
13
· Visningar
5 524
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har två kallblodstravar ston hemma varav den ena som är 18 år idag blev diagnostiserad med PPID. Hon behandlas för tillfället med...
Svar
14
· Visningar
2 521
Senast: Anastacia
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en snart sjuårig klapphingst. Han är opererad, men veterinären hittade bara en testikel som kunde tas bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 054
Senast: Saile
·
Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 458
Hästvård har en 5 åring som är helt hopplös! Han äter sin en avföring, hela boxen är ren på skit varje morgon. Han har haft höbal i hagen, men...
2
Svar
25
· Visningar
4 782
Senast: Miedo
·
Hästvård Bara intresserad av att se hur andra gör :) Jag har tänkt ett tag på att det skiljer sig väldigt från person till person. Vissa i...
Svar
14
· Visningar
1 659
Senast: aleksis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama