Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Pga pälsfällning har min häst gått ner lite i vikt och känts trött. Hon behöver mer energi, men inte så mycket protein eftersom...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: Jojo
·
Hästvård Min häst har fått kala fläckar på utsidan av halsen, pälsen reser sig och lossnar. Huden är mjuk och fin utan blåsor eller sår, kliar...
Svar
7
· Visningar
926
Senast: Hokahult
·
Hästvård Har ni strö i er transport? Och i så fall vilken typ? Hur kommer det sig att ni valde just den typen av strö? Mockar ni ut allt (alltså... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 278
Senast: Novalisa
·
Hästvård Min häst ser torr och "smulig" ut vid svansroten. Längst ner på svansroten "under" själva håret så att säga, så ser det ut som nedan...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: malin_a
·
Hästvård Har ett shettissto som för ett par veckor sen fick 40 graders feber och senare stapplig/styv gång med tydlig smärta i framdeln. Ingen...
Svar
19
· Visningar
1 904
Senast: Exit
·
Hästvård Vilka tider går era hästar ute i vinter? I mitt stall ca 9-16 vilket jag tycker är alldeles för kort. 3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 435
Senast: Ardennern
·
Foder & Strö Min häst har fått sina tänder "försurnade" av hösilage då hennes saliv inte kan ta hand om ett lågt pH-värde. Hon har då fått en... 11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 273
Hästvård Min ponny står med ett pågående fånganfall sedan en månad tillbaka. Hon har inte blivit bättre under den här tiden utan snarare sämre... 2 3
Svar
41
· Visningar
10 203
Senast: Lindsen
·
Hästvård Helt onödig, men ändå lite intressant, fundering som jag tänkt på de senaste dagarna när jag stått och mockat. Det finns väl ungefär... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 192
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Renskinn säljs för hästar med skav efter sadeln. Ett renskinn kostar ca 1000 kr, ofta mer. Vet att de ihåliga stråna gör att skinnet är...
Svar
17
· Visningar
2 442
Senast: Cilva
·
Hästvård De senaste tre åren har min häst gått på lösdrift. Det har fungerat bra efter att vi har kommit till rätta med foderbiten (lätt IR)och...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Corax
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och... 2
Svar
26
· Visningar
6 029
Senast: Seabaz
·
Hästvård Ska avmaska vårt föl mot spolmask och fick du rekommendation att avmaska med dubbel dos Axilur? Dubbel dos?
Svar
7
· Visningar
2 053
Senast: Madick
·
Hästvård Foderhästen kom in och var blockhalt i går kväll :(, så nu är alla hästarna halta :banghead:. Fick en tid först om 6 dagar vilket iofs... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 806
Senast: EmmaW
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet eller koll på dessa problem med patellan? Google ger mig inga direkta svar. Alltså inte upphakningar...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Har vi några gaddade ryttare här?? Jag ska gadda mig på lördag, ett litet datum under armvecket, & undrar om jag kan rida dagen efter...
Svar
5
· Visningar
1 815
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Dags för vaccination och tandkoll innan nya säsongen startar. Då vår vi inte kan åka till vår vanliga veterinär/tandläkare tänkte jag ta...
Svar
6
· Visningar
567
Senast: pews1972
·
Foder & Strö För två veckor sedan tog jag över två shettisar som alltid stått på box, de var inne ca 15-08 med i princip inget strö men alldeles för...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: A_NN_A
·
Foder & Strö Någon som hört om granngården ska sluta med protein special? Jag ger det till min häst för att öka på proteinet, vad ska man då ge...
Svar
5
· Visningar
2 069
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej! Skulle vilja ha råd ang min dammkänsliga häst. Idag står han på torv i boxen som jag blöter när jag lägger in nytt, har utevistelse...
Svar
19
· Visningar
3 226
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka