Strö i transporten

Har ganska mycket kutterspån i släpet som alltid ligger där. Under säsong används det ganska flitigt till både träningar och tävlingar. Kör mellan 30 minuter till några timmar.

Har alltid kutterspån i transporten. Mockar ur bajs och kiss varje gång och låter det rena vara kvar. Använder transporten 3-4 ggr i veckan så blir ju ändå att man rengör noggrannare när man måste fylla på ny spån.
Kör oftast väldigt korta sträckor, typ 5 min, men vill ändå ha spån i. Har även extra broddmatta i transporten för att skydda den gjutna mattan.
När jag har hyrt transport har jag varit väldigt noga med att rengöra, även att torka ur krubbor m.m.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 902
Senast: Mint
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig... 2
Svar
26
· Visningar
2 997
Senast: warg
·
Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
947
Senast: Lejd
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka