Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har ett 21-årigt arabsto med knotteksem. Hon kom till oss för ett och ett halvt år sedan, och går med knottäcke från vår till höst...
Svar
16
· Visningar
1 710
Senast: lisbetha
·
Hästvård Hej! Har kanske en något onödig fråga.. Min D ponny och jag har precis bytit stall, 1 Januari. Skulle då duscha av hennes fötter. I...
Svar
18
· Visningar
1 415
Foder & Strö Vad ska mantönka på när manbygger muskler på en häst? Har väldigt dåliga värden på silaget iår och därmed funderar jag på att tillsätta...
Svar
2
· Visningar
566
Senast: ameo
·
Hästvård Hej Allihopa! Upptäckte idag en väldigt tråkig svullnad på min ena hästs armbåge. Stor och full med vätska, han är inte särskilt öm och...
Svar
17
· Visningar
4 175
Senast: Nevermind
·
Foder & Strö Hur mycket lucern är rimligt att man ger sin häst? Ges för att få in mer protein i foderstaten.
Svar
4
· Visningar
621
Senast: Nevermind
·
Foder & Strö Foderstat med 60g Ca - är detta ok ? P och Mg behovet är uppfyllt. Ca / P kvoten är 2,5 Överskottet kommer från hösilaget och lusern.
Svar
2
· Visningar
569
Senast: Jojo
·
Foder & Strö För ca 1 månad sedan fick min 4åring kolik, stressrelaterat. Veterinären var ut och det redde upp sig som tur var.:crazy: Första gången...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 209
Senast: mackan
·
Hästvård Har en häst som konstaterades med blödande magsår klass 3 för en månad sedan, gick till en början på andapsin 2 veckor men då jag inte...
Svar
10
· Visningar
2 376
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min häst har vargtänder som jag vill dra ut (han verkar inte besvärad av dem men ändå) och tänderna behöver säkert raspas också. Jag...
Svar
13
· Visningar
970
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Har en ganska dum fråga men i min okunskap så är jag orolig, ni får gärna lugna mig, alt. göra mig mer orolig ;). Frågan gäller...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Jag har ett halvblod. 10 årig vallack. Som med gärna mellanrum blöder näsblod. Han är undersökt på Strömsholm efter konstens alla regler...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: Sanniliniz
·
Hästvård Vad finns det för något man kan ha mot fästing på häst? Förr hade vi swich. Men vad finns nu förtiden som fungerar fästing förebyggande...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Pudlan
·
Hästvård Har haft spånpellets och spånpellets blandat med kutterspån nu till hästen. Men är så less.....tog ut allt o la in 12 säckar nytt innan...
2
Svar
27
· Visningar
2 160
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Hästen går sen början på december på lösdrift med fri tillgång i nät. Hon äter som hon hade ackord och det mer än räcker till för...
Svar
17
· Visningar
1 694
Senast: aramis
·
Hästvård Hej, jag tänkte göra en tråd om min häst som jag hittade i hagen med ett stort djupt sår som senare visade sig vara ett brutet...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
16 725
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Har hittat en riktig drömhäst som jag och mamma överväger att köpa. Han har dock en pålagring mellan 6 och 7 halskotan. Han är behandlad...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 906
Senast: Ellen03
·
W
Foder & Strö Får gammal men tjänlig frukt och grönt av en affär i närheten. Det kan vara bananer, apelsiner päron, rotfrukter, clementiner...ja allt...
2
Svar
38
· Visningar
17 732
Senast: Lindon
·
Hästvård Nu har jag ännu en väldigt omotiverad fråga: tål hästar choklad? :bump:
2
Svar
32
· Visningar
8 212
Senast: eldkyss
·
Hästvård Hej Min häst har fått diagnosen stressfraktur efter MYCKET om och men. Vad har ni för erfarenheter av det? På min är det i kotan...
Svar
3
· Visningar
2 729
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Fyra månader kvar tills allt börjar bli grönt ute (yes!!) och kampen mot övervikt och fång börjar. I år har jag bara ponnyer hemma och...
Svar
7
· Visningar
727
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama