Ersättare till switch

Edit; Verkar finnas i både UK och Sverige faktiskt. Hur mycket/lite permetrin är det i till skillnad från Switch? Verkar ska appliceras 1 gång per vecka.

Finns något som heter Z-itch nu. Samma verksamma ämne & billigare dessutom :)

Säljs inte i Sverige utan recept precis som switch. Så användning av detta utan recept är lika lite tillåten som användning av switch utan recept..
Bra att vara medveten om att det inte är tillåtet till användning annat än föreskriven av veterinär även om det är möjligt att köpa det själv utomlands.
Ingen aning om straffskalan på otillåten användning om detvuppdagas men gissar på böter :p
Den svenska återförsäljaren ni pratar om gissar jag är utlandsbaserad..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 020
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV