Tack för de senaste intressanta svaren.

Nej det med Virkon-S tyckte vi verkade lite konstigt därav frågan här.
Vi använder redan barfota boots när hon rids och arbetas.
Arti Mud verkar intressant och ska undersökas noggrannare.

Jag ha

Jag hade ett tag en hovslagare som inte var från Sverige, När jag fick bärrandsröta på en av mina hästar så sa han att jag skulle använda Klorin. Om det var möjligt låta hästen stå med nedre delen av hoven i det ca 10 minuter varannan dag. Om det inte var möjligt lyfta upp hoven hälla i och hålla den uppe en stund.

Hade själv aldrig hört talas om det och blev väldigt förvånad över resultatet. Hur snabbt hoven blev "hård" igen.

Red horse har också "hoof stuff" tror jag de kallar det som fungerar bättre om sprickorna är djupare och till exempel för hålväggar. Lycka till!

Jag ha

Jag hade ett tag en hovslagare som inte var från Sverige, När jag fick bärrandsröta på en av mina hästar så sa han att jag skulle använda Klorin. Om det var möjligt låta hästen stå med nedre delen av hoven i det ca 10 minuter varannan dag. Om det inte var möjligt lyfta upp hoven hälla i och hålla den uppe en stund.

Hade själv aldrig hört talas om det och blev väldigt förvånad över resultatet. Hur snabbt hoven blev "hård" igen.

Det har jag faktiskt också hört, en hästägare som använde klor mot bärrandsröta, med förvånansvärt bra resultat

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar