Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har provat klippa ur typ en normal hästsvans x2. Det hjälpte inte. och jag har svårt att se hur man ska göra det hyfsat snyggt, men tanken har absolut slagit mig.Jag hade klippt av delar av svansen så hästen orkar lyfta den. Hur tråkig den lösningen än är så är det ju inte hygieniskt att häststackarn ska behöva gå med kiss och bajs i/intill rumpan varje dag
Jag ska prova den varianten som steg 1! Pälsglanset hjälper dock inte när hon dessutom lyckas kissa i den tyvärr.Inbakad fläta längsmed svansroten och en bra bit ned - det brukar uppmuntra svanslyftningen rent generellt och håller en hel del hår borta.
Och så ja. Tvätta, tvätta, tvätta och OHEMULTA mängder pälsglans! Verkligen vräka på alltså.
Jag ska prova den varianten som steg 1! Pälsglanset hjälper dock inte när hon dessutom lyckas kissa i den tyvärr.
Våra tinkerdamer har samma problem. Min stallchef kör med silikondroppar och drar bort bajset med naglarna, innan hästen skall köras. Förut blev jag jättestressad av att hon lag ned så mycket tid på det, innan vi skulle ut och köra men nu brukar jag stå där med henne och hjälpa henne. Har blivit en skön avkoppling innan selning.Jag har en irish cob med brutalt mycket svans. Dom är i vägen när hon bajsar. Så den blir äcklig ganska fort. Jag har provat klippa ur den ordentligt, fungerade inte. Det fungerade att ha den flätad, men det vill jag inte sommartid.
Någon som har ett supertips? Problemet pågår året runt.
Visa bifogad fil 18021
Vilket geni! tyvärr har jag på lösdrift.Ps, min stallchef gör ibland en "blöja" till svansen för natten. Med en benlinda och handduk under.
Jag har en irish cob med brutalt mycket svans. Dom är i vägen när hon bajsar. Så den blir äcklig ganska fort. Jag har provat klippa ur den ordentligt, fungerade inte. Det fungerade att ha den flätad, men det vill jag inte sommartid.
Någon som har ett supertips? Problemet pågår året runt.
Tvätta igenom svansen rejält med flera omgångar schampo och sen balsam och MYCKET pälsglsans, sen ett transportskydd bara runt roten på svansen? Går ju att ha flera så att du alltid har ett rent?
Visa bifogad fil 18021
Vi tvättar inte svansen vid minusgrader. Det är för nära slemhinnor för att jag ska våga. Då måste man veta att svansen är torr innan man lämnar och det ser jag inte möjlighet till i vårt stall med den massa av svans som tinkerdamerna har.Vilket geni! tyvärr har jag på lösdrift.
Svarar alla: vi ska dra vatten till lösdriften under hösten, och kommer inte ha varmvatten i år, så duscha varje dag kommer inte vara genomförbart. Men jag ska duscha svansen ordentligt, dränka i pälsglans och försöka fläta svansroten för att se om det blir någon skillnad. tusen tack för alla tips!
Jag har noll erfarenhet men vad om du klippte tills du verkligen märkte skillnad och inte slutade pga du inte märker skillnad? Så vet du nästa gång hur mycket du behöver klippa bort oavsett hur knasigt det känns att ta ett stort handtag och bara klippa bort alltGrejen är att svansen är galet tjock uppe vid svansroten också, och ett skydd skulle göra det ännu tjockare och mindre cirkulation, så jag tror att hon skulle få klåda eller hudproblem.
Jag tvättar flera gånger med schampo och öser på med pälsglans när jag duschar, det som inte hamnar Kiss/bajs i är lent och fint!
Hittade en bild då jag provade klippa ur svansen, ni ser ju mängden jag tog bort...
Jag vågar inte riktigt gå loss, för blir det tokigt tar det ju ganska många år innan det är utväxt igen när jag hade två normala hästsvansar i handen sist så vågade jag inte merJag har noll erfarenhet men vad om du klippte tills du verkligen märkte skillnad och inte slutade pga du inte märker skillnad? Så vet du nästa gång hur mycket du behöver klippa bort oavsett hur knasigt det känns att ta ett stort handtag och bara klippa bort allt
Förståeligt, jag skulle nog också få nojaJag vågar inte riktigt gå loss, för blir det tokigt tar det ju ganska många år innan det är utväxt igen när jag hade två normala hästsvansar i handen sist så vågade jag inte mer
Vågar som sagt inte prova, ifall det inte blir bra.Vore det en dålig idé att raka hästens svans undertill? Det borde tunna ur den utan att det syns.