Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Letar efter en nyare transport och en återförsäljare i närheten säljer Atec. För mig är det ett relativt okänt märke och vill ha lite...
Svar
3
· Visningar
7 824
Senast: Andorra
·
Utrustning Om man har en T6 allround och vill byta vinkel.. är det de långa eller korta som gäller?
Svar
4
· Visningar
793
Senast: rossee_90
·
Utrustning I senaste Tidningen Ridsport (9/2012) kan man på sidan 6 (del 2) läsa en artikel om att en vid sadel ökar ryggtrycket. --- Vid den...
Svar
16
· Visningar
4 512
Senast: svea
·
Utrustning Hejsan hoppsan, vi ska få en ny häst och han har ingen sadel alls! Vi kommer säkert satsa på en hoppsadel och vill nu ha tips på sköna...
Svar
0
· Visningar
883
Senast: Harbor
·
A
Utrustning Nu vet jag inte om det här hamnar i rätt forum... Vi ska köpa nytt aggregat, och jag tänkte höra här vilka som är bra, eller inte så...
Svar
5
· Visningar
3 175
Utrustning Hej! Jag undrar vad ni har för erfarenheter av betten pessoa och kimblewick? Vilket av dom är snällast men endå ganska skarpt? Eller... 2
Svar
21
· Visningar
7 132
Senast: Liten
·
Utrustning Är i transport djungeln och kikar.. Mina "krav" Boggie Fönster (+om de går att öppna) Bra ventilation Max 1440 i totalvikt Inte...
Svar
7
· Visningar
1 281
T
Utrustning OBS!! varning för låååångt inlägg Hej :) har ett lite komplicerat problem med mitt arabiska fullblod. Jag tar allt från...
Svar
15
· Visningar
2 088
Senast: palle
·
Utrustning Undrar om nån vet hur långa dessa schabrak är strl 17"?
Svar
3
· Visningar
1 152
Senast: HannaZ
·
Utrustning Någon som har sett och läst Anders Erikssons "Arbete på töm"? Är det något att rekommendera?
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: Glimris
·
B
Utrustning Vår ponny har ett lite svårt sadelläge och vi har svårt att hitta en bomsadel som passar. Den bomlösa han har ger inte ryttaren den...
Svar
2
· Visningar
920
Senast: Bacillen
·
Utrustning Någon här som har ett Glen Gordons Nexus och kan skvallra hur de är i storlek :)
Svar
9
· Visningar
871
Senast: Irival
·
Utrustning Är det någon som vet vad N motsvarar på Dominus sadel? Är det "normal" bomvidd? Är på jakt efter en Dominus, men skulle behöva en vid...
Svar
2
· Visningar
1 686
Senast: Virveln
·
Utrustning Jag har en liten verksamhet med B-ponnyer mellan 110 och 122 cm. Har stora problem att hitta "riktiga sadlar". Vill ej ha "ponnyputor"...
Svar
9
· Visningar
1 554
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Hejsan! Jag har en ungponny kategori D. Hon är 146 cm hög och hon har en väldigt rak rygg (inte spec musklad) och så har hon en väldigt...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: bambi82
·
Utrustning Använder ni dessa till era hästar? När isåfall och vad har ni för hagar? Jag har aldrig haft behov av något till mina tidigare...
Svar
6
· Visningar
2 679
Senast: stjarnfrugt
·
Utrustning Jag har i många år letat efter lädershortshaps eller stövelben, men jag har aldrig hittat några som passar. Jag har inte så långa ben...
Svar
10
· Visningar
1 314
Senast: Mariaauto
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av H-gjorden? Jag har en häst som har en platt, rak men lite överbyggd rygg i kombination med i princip ingen... 2
Svar
23
· Visningar
5 308
Senast: Zebban
·
Utrustning Ni som har munkorg på era hästar hur tänker ni kring hästens kliande av sig själv och sina kompisar? Jag har funderingar på att... 2
Svar
22
· Visningar
5 319
Senast: lil-sis
·
Utrustning Jag fyndade ett par ridstövlar häromdagen, men vet inte vad det är för märke. Det är ett R på skaftet. Jag känner igen det härifrån...
Svar
1
· Visningar
904
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31