Storlek på Dominus sadel

Virveln

Trådstartare
Är det någon som vet vad N motsvarar på Dominus sadel? Är det "normal" bomvidd? Är på jakt efter en Dominus, men skulle behöva en vid bom. Nu säger den som har "N-sadeln" att den legat på en bred häst och anser den vara normal mot vid - kan det stämma :confused:

Sv: Storlek på Dominus sadel

N=Narrow (smal), M= Medium (normal), W= Wide (vid).

Däremot så är de nyare Dominussadlarna ganska generösa i sina bomvidder.

Sv: Storlek på Dominus sadel

N=Narrow (smal), M= Medium (normal), W= Wide (vid).

Däremot så är de nyare Dominussadlarna ganska generösa i sina bomvidder.

Misstänkte att det kunde vara så.. Nu är den här sadeln några år - tyvärr finns den långt ifrån mig, så jag kan inte prova den, utan att den skall skickas..

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
220
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 209
Senast: MiniLi
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 397
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka