Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Om tråden hamnade fel, får moderator gärna flytta.. Låååång story short.... Jag har upptäckt att min sadel (dyr märkes) är sned... 2
Svar
28
· Visningar
4 227
Senast: Liten
·
Utrustning Jag har ett gammalt FOBO-släp med hög lastvikt - 860kg - vilket är väldigt bra eftersom jag behöver kunna köra sto+föl på mitt b-kort...
Svar
15
· Visningar
2 374
Senast: lil-sis
·
Utrustning Köpte ett par nya ridbyxor förra tisdagen, har använt dem 4 gg och är redan noppiga. Visst, de är inköpta på h**ks, ord pris över 700...
Svar
10
· Visningar
1 293
Senast: Kraxi
·
Utrustning Min häst gillar varken rakt metal bett med fasta ringar eller två-delar metall bett med fasta ringar. Hästen gapar som sjutton med...
Svar
5
· Visningar
2 841
Senast: froggy
·
Utrustning Tänkte testa att tömköra med sidepull. Men hur ser ett bra sidepull ut? Vad ska jag leta efter? Det verkar finnas lite olika utseenden...
Svar
8
· Visningar
1 268
Utrustning Jag gillar att ha väst när jag åker till stallet, det är min "handväska" och jag behöver fickor för mobilen, nycklar, sockerbitar och...
Svar
16
· Visningar
6 018
Senast: Magica
·
Utrustning Halloj Buke! Tänkte starta en tråd om sprengerbett, då inte sökfunktionen gett svar på mina frågor. I alla fall: Det finns ju...
Svar
6
· Visningar
2 239
Senast: LadyLusifer
·
Utrustning Eftersom man inte får efterlysa webbshoppar så efterlyser jag klädesmärken som har pannband - till människa. Såg många som hade det i...
Svar
7
· Visningar
1 399
Senast: Seabaz
·
K
Utrustning Har prestige Leonardo som dressyrsadel idag, vilken av prestige hoppsadlar har samma form så den kan tänkas passa pållen? Han har en...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Knasen
·
Utrustning Min häst är väldigt pigg och stark, och jag undrar vilket bett som ni tror skulle funka? Har ett pelham nu, jag har testat att rida på...
Svar
8
· Visningar
1 158
Senast: Gimlan
·
Utrustning Vill ta del av allas funderingar och tyckanden! Har regntäcken i alla prisklasser men tycker inte att något är bättre än något annat... 2
Svar
31
· Visningar
6 080
Senast: SQT
·
Utrustning Finns det sånna? Har suttit och kollat lite nu, samt försökt att googla lite, men jag hittar bara (vad jag antar är) islands-varianten...
Svar
4
· Visningar
1 699
Senast: Ms_Antrop
·
Utrustning Vilka är de lättaste frambensskydden som finns och som ändå skyddar hästens ben vid hoppning?
Svar
1
· Visningar
772
Utrustning Hej! Min kompis har en sån här sadel, och jag har ridit hennes ponny flera gånger och jag ÄLSKAR den! helt gudomligt skön!! Hon ändrar...
Svar
3
· Visningar
1 140
Senast: corzette
·
Utrustning Jag har en fråga om täcken.... Jag har en oklippt åring, där han stod förut var det inga problem med att han var ute utan täcke, då det...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: bigganl
·
  • Låst
Utrustning Hittade denna gamla tråd men den känns ju minst sagt gammal och de flesta red runt i börjes sadlar där. vissa av er kanske var med i...
Svar
1
· Visningar
946
Utrustning Har någon sett att det säljs lösa remmar (alltså den justerbara som löper under hakan) till lädergrimmor ? Den remmen slits ju alltid ut...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Liten
·
Utrustning Jag har tidigare haft en Globus Crincle på min häst med en bom i strl 36. Den börjar bli lite trång så jag har kikat på M&N och funderat...
Svar
0
· Visningar
915
Senast: Kulla123
·
Utrustning Orkar inte skapa två olika trådar så jag slår två flugor i en smäll. Dilema nr 1. Det är dags för en ny sadel till hästen (hopp till...
Svar
16
· Visningar
4 189
Utrustning Någon som leasar en B-hästlastbil? Vad kostar det i månaden? Funderar på om det är mer ekonomiskt att göra det än att köpa ny bil... 2
Svar
26
· Visningar
17 187
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka