Betesreducerare och kliande?

Sv: Betesreducerare och kliande?

"min" shettis går med den nyare sorten greenguard och det verkar fungera bra. Vet sen förra året när han hade den gamla att han inte har några problem att dricka. Han kan till och med dricka ur vattenkoppen, även om vi förstås sätter in ett kar för säkerhets skull. Han har förstås lite svårare att pilla i sig lunchöet, å andra sidan är det ju det som är meningen.

Klia vet jag helt ärligt inte om han gör, har aldrig sett honom försöka varken med eller utan korg. Däremot gillar en av hagkompisarna att dra i munkorgen och där är den gamla GGmodellen lite farlig. Den åkte nämligen på snedden in i munnen och skavde upp ett stort sår i tandköttet. Den nya modellen går upp längre över nosen och är hårdare så förhoppningsvis ska det aldrig behöva hända igen. Stallets andra shettis går med en äldre GG och brukade stå i timmar och klia sin fd hagkompis (halvblod 175). Shettisen kliade hans knän och han kliade henne på ryggen :D

Vår ponny har varit artig nog att uppfinna en metod för att munkorgen ska vara omöjlig att få av. Vi är väldigt tacksamma, den är fullständigt idiotsäker.
_DSC2094.jpg

Han hatar munkorgen innerligt men jämfört med alternativet som är grusad sjukhage utan kompisar från maj till gud vet när på hösten är det egentligen det enda alternativet. Han har nån gång tidigare i livet haft fång och har pyttelite hovbensrotation på båda frambenen, så vi törs inte chansa. Han måste hålla vikten.

kl

Köpte en GG till min ponny nu som har växt några storlekar sedan gräset började växa. Men i år vill vi försöka hålla henne normal i hullet.

Hon var arg som ett bi när jag hade satt på henne den men jag hoppas att hon vänjer sig snart.

Vi har två hästar till i stallet som har gått med GG och för dem fungerar det jättebra!

*kl

Min connemara hade greenguard och hon åt och drack och kliade, kunde tom få i sig salt från saltstenen!

Stallägaren fodrade mineraler ur burk varje dag och tog då av GG men det var unga problem att ta på den igen, så min hade inget emot den!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 435
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka