Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hejsan! Nu blir det första gången för mig som vi ska hämta en häst själv (jag + förare), har förut haft hjälp av av tränare och hennes...
Svar
9
· Visningar
1 691
Senast: Nordstrom
·
Utrustning Jag har av min veterinar, som ocksa verkar hästar utan skor, blivit rekommenderat Cavalor boots till min häst som gar utan skor sedan ca...
Svar
4
· Visningar
1 322
Senast: daphna
·
Utrustning Jag har funderat på att beställa hem ett par lådor med skor. Dels går min ena med 10 mm bak, dels blir det billigare än om hovis står...
Svar
15
· Visningar
2 125
Senast: Gimlan
·
M
Utrustning Det verkar vara många bud om vilka sadlar som är lämpliga. men jag testar igen. har en frieser kille med tillhörande bred rygg...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: feel
·
Utrustning Jaha, då var man med häst (och Bukefalos ;) ) igen efter några års uppehåll. Dessvärre känner jag mig lite lost nu när jag ska välja...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: Puriousity
·
Utrustning Vilken är skillnaden mellan kandar och pelham?
Svar
1
· Visningar
1 128
Senast: Irival
·
Utrustning Ja, nu till våren är det dags för nya borstar igen! Har ett par fina som jag håller riktigt hårt i (Hermes :love:) men resten är halvbra...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: HannaZ
·
T
Utrustning Hejsan, är på jakt på efter ett Dyon the difference till min häst. Dock har jag sätt att står på vissa hemsidor att "tränset har den nya...
Svar
0
· Visningar
1 302
Senast: Toveeriksson
·
Utrustning Måste erkänna att jag är på väg ut i sadelträsket igen. Jag har en viss uppfattning om vilka modeller som kan passa mig och hästen...
Svar
4
· Visningar
1 486
C
Utrustning Jag har en häst hemma på prov som jag tänkt o köpa så jag har redan börjat leta sadel lite smått. Någon som har en aning om vad som kan...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: Crazy1
·
Utrustning Jag har en Santa cruz Arthur deluxe som ligger jättebra på min häst (xxvid). Då jag letar efter en ny hoppsadel fick jag...
Svar
4
· Visningar
3 509
Senast: Zilla3
·
Utrustning Såg en annons på en Santa Cruz, men säljaren vet inte vilken modell det är och det står tydligen ingen storlek heller. Är det likadant...
Svar
15
· Visningar
6 487
Utrustning Hur ska man tvätta sin pad för att den ska vara lika mjuk och fluffig efter tvätten som innan tvätten? Har haft min i flera år nu...
Svar
3
· Visningar
2 765
Utrustning Har nu bokat tid för godkännande hos /av länsstyrelsen. Döm om min förvåning när det ej går att få en transport med ett tak utan... 5 6 7
Svar
134
· Visningar
14 409
Senast: lil-sis
·
Utrustning En kompis i Australien har skickat mig ett PeeWee bett, enligt honom ska det vara toppen att rida med, men ser lite skumt ut! Är det... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
36 932
Senast: palle
·
Utrustning Flög av unghästen idag. Slog mig inte som tur var, men hjälmen fick sig en rejäl smäll. Blir nog till att köpa en ny... Har ni några...
Svar
11
· Visningar
3 183
Senast: Bowman
·
Utrustning Är det nån som har erfarenhet av denna syntetsadel? ( tror det är "Deluxe-modellen") Hur är den att rida i? Vilka ryggar ligger den...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: Elsa2000
·
M
Utrustning Har nyss fått hem mitt nya fina Döbertpannband :love: meeeen jag fick två söljor med, vad ska man ha dom till?! Någon som vet? :)
Svar
3
· Visningar
1 201
Utrustning Jag letar efter ett par snygga bruna ridstövlar, jag har fortfarande inte bestämt mig för om det är hoppstövlarna eller...
Svar
1
· Visningar
1 265
Senast: Jerseyite
·
Utrustning Hur bra är dessa? Jag läste någonstans att de är kylande då det inte finns något foder mellan häst och blött täcke. Det verkar ju... 2
Svar
28
· Visningar
6 720
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka