Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej! Jo jag undrar lite hur det fungerar med exemtäcken och mygg.. Biter myggorna hästen genom tyget eller kan tyget stå emot mygg o...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: fourewer9
·
Utrustning Jag letar dressyrsadel till mitt tyska halvblod, han är väldigt grov, kort och överbyggd. Jag trivs så himla bra i prestige sadlarna... 2
Svar
21
· Visningar
4 928
Utrustning Hej! Jag undrar vad ni har för erfarenheter av novabettet? Fungerar det på heta hästar? Kan det lätt gå av på mitten? 2
Svar
22
· Visningar
8 782
Senast: sandrafors
·
Utrustning Då var jag igång igen, har en fråga till er Bukefalister. Jag åkte och fick en sadel utprovad fredag för 2 v sen. På dessa dagar...
Svar
12
· Visningar
1 677
Senast: ZaNdRoRiA
·
Utrustning Jag kan inget om sadlar, alls. Men nu har jag sett att Morris and Nolan gör sadlar ner till 14" och det hade ju varit toppen ifall en...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Zilla3
·
Utrustning Hur stor sitsstorlek tror ni man behöver i en wintec close contact, är 165 cm lång och har byxstorlek 42 vet inte om jag ska ha 17 eller...
Svar
1
· Visningar
786
Utrustning Efter en krasch igår där jag landade på huvudet och fick en rejäl hjärnskakning är det nu dags för en ny hjälm. Frågan är då bara... 2
Svar
30
· Visningar
5 332
Utrustning Hur är de i storleken? Vet att jag hade pikosoften till min Skrot och att de var något små. Till honom hade jag XL och han borde haft...
Svar
0
· Visningar
625
Senast: FadeAway
·
Utrustning Hej! Jag har ett litet (och ganska löjligt) problem... Jag håller på att köra in en shirehäst som är väldigt lugn och inte behöver något...
Svar
7
· Visningar
2 972
Senast: Zilla3
·
Utrustning Kan man torka schabrak i torkskåp efter tvätt? Jag vet att man ska dra i kanterna efter tvätt så att de inte drar sig snett, men kan man...
Svar
4
· Visningar
1 357
Utrustning Jag tröttnade på att stjäla alla trådar, så nu gör jag en egen :devil: Bilder på manken: Hästen i fråga har stora bogar... 2
Svar
24
· Visningar
3 349
Senast: Nominous
·
Utrustning Hejsan Igår hittade jag denna länk. Vad tycker ni om informationen? http://www.youtube.com/watch?v=U2mKz0uP_K8 Schleese Saddlery...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: Elina8
·
Utrustning Har köpt en Masterback sadel som jag ridit i 2 ggr nu. Avtrycken ser bra ut då sadeln ligger jämt på efter hela ryggen och bra tunnel...
Svar
8
· Visningar
1 883
Senast: Ahi
·
Utrustning Finns det någon här som har lite koll på korrektionspadar? Jag har en häst med väldigt svängd rygg och jag skulle behöva en pad som...
Svar
3
· Visningar
1 997
Senast: Nominous
·
Utrustning Finns det något annat än Tr*xel att välja på om man vill ha hjälm med westernstuk (eller åt det hållet)? Och följdfråga - finns det...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: Snubbelfot
·
Utrustning Hej! Jag har hört att pullarnosgrimman ska va bra för pigga/starka hästar. Men jag undrar om nån har erfarenhet av denna nosgrimma och...
Svar
0
· Visningar
585
Senast: Fanna98
·
Utrustning Jag har kikat på de trådar som finns här på buke gällande delade el odelade pelham. Har sett flera ggr att det är många som är emot...
Svar
15
· Visningar
3 672
Senast: Liten
·
M
Utrustning Jag fick ärva en massa borstar från en vän, har lagt dem i vatten med salt och alla borstar är rena, förutom piggborsten där det fastnat...
Svar
12
· Visningar
1 993
Senast: Magica
·
J
Utrustning Tänkte höra om någon vet något bra bett som skulle kunna passa min 4 åring. Han sticker ut tungan hela tiden på sidan, ibland även...
Svar
6
· Visningar
914
Utrustning Jag börjar nu inse att jag måste köpa nya ridstövlar. Har ett par Cavallo som nu är 23 år gamla, helt gråa, och har släppt i sulan. De...
Svar
10
· Visningar
1 589
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder