Schleese, film om sadelinpassning på youtube

Rialavargen

Trådstartare
Hejsan
Igår hittade jag denna länk. Vad tycker ni om informationen?

http://www.youtube.com/watch?v=U2mKz0uP_K8

Schleese Saddlery Service

Jag hann bara kika på nr 1, 2 och 3. Ska kika på resten i kväll.
Tycker själv det verkar vara informativt. Men jag kan inte mycket om sadelinpassning själv så jag kan egentligen inte svara på min egen fråga.
Vad tycker ni andra.
ps jag vet inte om det redan finns någon tråd om denna youtube-sida

Sv: Schleese, film om sadelinpassning på youtube

Jag hann bara titta på ettan nu innan jag drar till stallet. Kan inte heller mycket om sadelinpassning men tyckte den var informativ och lättförståelig! Lätt engelska att hänga med i också, plus för det ;)

Ser fram emot att se resten när jag kommer hem och då kanske någon annan här inne gett sin åsikt :)

Har nu tittat på 1,2,4 och 5. Jag tycker att det är informativt och lätt att förstå. I nr 2 kan man tänka på att höjden från manken till sadelvalvet ska vara 2-3 fingrar när man ridit en stund. Tar man en ny sadel och lägger så nära löst kommer den snart att ligga på. Även äldre sadlar sjunker lite när man ridit. En dressyrsadel kan man ligga lite lägre med men en hoppsadel behöver bättre avstånd.

Har kollat på alla nu, verkligen lätt att förstå, mycket informativ och bra videos :) Jättebra, ska definitivt prova det här :D

Jag gillar dem, himla pedagogiska.

Har även varit på föreläsning med JK som jobbar som hästfysioterapeut och är certifierad sadelprovare. Tycker föreläsningarna är jättebra, de går in djupare på anatomi och biomekanik och man får verkligen prova och känna själv. Jättebra med det praktiska. Jag har kollat på filmklippen ett par gånger efteråt för att färska upp minnet, tycker de sammanfattar grunderna bra. :)

Liknande trådar

• Låst
Dressyr Tydligen var det någon som trodde att jag länkade till min egen blogg, detta stämmer inte eftersom jag inte har en blogg:) Jag hittade... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 426
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 887
Senast: Varmblod90
·
Hundhälsa Hejsan. Jag har en hund (d/s gårdshund) som under de senaste åren fått anfall, han har varit hos vetrinär flera gånger fått blodprov...
Svar
15
· Visningar
2 242
Senast: Digbil
·
Ridning Tänkte bara lägga in en länk till film som jag hittade på youtube, gav mig en ny syn på bilderna i Podhajsky's böcker :crazy:. Sen... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 280
Senast: Kookaburra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka