Dressyrsadel till bred häst!

Sv: Dressyrsadel till bred häst!

Om wintec werth passade din häst så borde även bates sadlar passa. Är inte prestiges sadlar för svängda isf? (baserat på mina erfarenheter från min sista häst). Upplever nämligen wintec werth som ganska rak, medans prestiges sadlar är mer svängda...

Rött järn (vid) borde motsvara 36-37 i prestige-sadlar. Tror definitivt inte du kan ha ett blått järn i en wintecsadel ifall 36 i prestige är för smalt, snarare att du istället kanske borde prova med ett vitt...

Vit var alldeles för vid, rött var så han till och med hade lite extra plats för muskeln som börja synas :P men jag upplever de äldre prestigen lite vidare än de nya, min versailles passar inte i modellen alls på honom eftersom den blir för rak, och den är lika bred framtill som en kompis silver star 35 :confused:
silver star är väl inte den mest svängda bland prestige sadlarna?

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 282
Senast: Mogge
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 324
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka