Quitespirit
Trådstartare
Sv: Dressyrsadel till bred häst!
Vit var alldeles för vid, rött var så han till och med hade lite extra plats för muskeln som börja synas :P men jag upplever de äldre prestigen lite vidare än de nya, min versailles passar inte i modellen alls på honom eftersom den blir för rak, och den är lika bred framtill som en kompis silver star 35
silver star är väl inte den mest svängda bland prestige sadlarna?
Om wintec werth passade din häst så borde även bates sadlar passa. Är inte prestiges sadlar för svängda isf? (baserat på mina erfarenheter från min sista häst). Upplever nämligen wintec werth som ganska rak, medans prestiges sadlar är mer svängda...
Rött järn (vid) borde motsvara 36-37 i prestige-sadlar. Tror definitivt inte du kan ha ett blått järn i en wintecsadel ifall 36 i prestige är för smalt, snarare att du istället kanske borde prova med ett vitt...
Vit var alldeles för vid, rött var så han till och med hade lite extra plats för muskeln som börja synas :P men jag upplever de äldre prestigen lite vidare än de nya, min versailles passar inte i modellen alls på honom eftersom den blir för rak, och den är lika bred framtill som en kompis silver star 35
silver star är väl inte den mest svängda bland prestige sadlarna?