Köpråd stängselaggregat

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ardnas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 3 175
A

Ardnas

Nu vet jag inte om det här hamnar i rätt forum...
Vi ska köpa nytt aggregat, och jag tänkte höra här vilka som är bra, eller inte så bra. Det kommer att användas till ca 1 km stängsel, kanske lite längre på sommaren, och med rätt normal vegetation, jag brukar gå med röjsåg innan det blir för mycket. Så, vilket rekommenderar ni, och vilka avråder ni ifrån?

Sv: Köpråd stängselaggregat

Puttar lite, samma fråga.
Hade ett granngårdens som nu är trasigt... Vad rekommenderar ni?

Vi har ett Toro N10 (tror jag det heter) räcker för 10 km och vi är nöjda med det, det är litet och har smidiga infästningar för alla kablar. Fast jag har ju bara det gamla att jämföra med :) . Jag vet att det finns ett Toro för 1,5 km också.

Jag är ute efter ett lite kraftigare då jag har en hårding till smitarponny som verkar kunna tåla lite ström. Skall kolla upp toro n10.

Kl
Nån mer?

Usch, ja, vi har också en smitarponny som kollar strömmen på tråden hela tiden :( men med höga stolpar, tre rader elrep och Toroaggregatet så har hon hållit sig på rätt sida :)

Liknande trådar

Utrustning Jahapp, åskan tog aggregatet.. 🙁 Aggregatet har försörjt två olika hagar och jag har flyttat tråden beroende på vilken hage som...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: malin_a
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 493
Senast: Otherside
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 366
Senast: mamman
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka