Lädershortshaps / stövelben för grova vader?

Houdinie

Trådstartare
Jag har i många år letat efter lädershortshaps eller stövelben, men jag har aldrig hittat några som passar. Jag har inte så långa ben (jag är 164) men däremot är de tjocka. Min sjukgymnast undrade ett tag om jag hadde dubbla muskler i vaderna, för de är verkligen grova, men det är bara muskler där (till skillnad från resten av mig ;)).

Hjälp!?

Sv: Lädershortshaps / stövelben för grova vader?

Jag har ett par cavallo som funkar, samma problem som du har 40-42 i vaden o 45 på höjden behöver jag.

har du kollat Jacson? De har mjuka mocka chaps som är rymliga. Nu har jag inte jätte stora vader, men de finns i större storlekar och är jättegoa att rida i. Saknar mina som gick sönder :cry:
Googla och du hittar dem i storl upp till XXL.

Tack, men det är läderchaps jag vill ha. Jag har ett par i syntet nu och har haft i mocka tidigare, men jag vill ju egentligen ha i läder.

Det finns ett par fina gaiters i skinn på hööks som finns i x-vid! Värt att prova kanske, däremot brukar dom kunna bli lite lite sladdriga nere vid skon.

Jag har samma problem som du, mina vader har ett omfång på 46 cm :cool:

Jag har nu ett par stövelskaft från Horze, mellanprisklassen i strl XXL. De sprack lite i resåren när jag kämpade mig ner i dem första gången, men nu sitter de perfekt å andra sidan :idea:

Det kan kanske vara läge att kika på amerikanska märken? Ariat borde finnas i vidare storlekar och de har ju ett stort utbud av stövelben/chaps i läder. Modellen Concord finns upp till 17 1/4 inches i vidd - hur mycket är det, 43, 44 cm? De brukar dessutom vara lite stretchiga eftersom lädret är relativt mjukt.

Kom precis också på att det finns ett märke som heter Fuller Fillies som säljer shortchaps i skinn/syntetskinn. Man väljer höjd och vidd, så då slipper man gå upp i höjd bara för att man går upp i vidd :) De har storlekar på upp till 50 cm i omkrets - och detta är ju också utan att resåren är utnyttjad.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
670
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här... 2
Svar
32
· Visningar
3 205
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 299
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka