Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag är i behov av ett nytt sadelskydd. Vad har ni för några, samt eventuella för- och nackdelar med dessa? Jag har ett gammalt slitet...
Svar
13
· Visningar
1 749
Senast: Wilfa
·
Utrustning Finns bara i en storlek. Någon som vet/kan kolla hur långa/höga dessa är (framskydd). Letar nya benskydd till min häst med ganska korta...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: peperoni2
·
Utrustning Jag håller snart på att slita mitt hår! Var sjutton hittar man 10 m tömkörningstömmar någonstans? I äkta läder, ca. 1.5 cm breda? Mina...
2
Svar
36
· Visningar
4 013
Utrustning Hej! behöver tips på sadelgjord för en häst som börjar kännas missnöjd. Sadeln ligger bra men jag måste dra sadelgjorden ganska hårt för...
Svar
5
· Visningar
637
Utrustning Vissa har fortfarande rea efter Black Friday! Osäker om man får fråga, men är det nån som vet nån sida med bra priser på utrustning för...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: mollyphlox
·
Utrustning Har tänkt köpa ett bettlöst träns och har för mig att många rekommenderar sidepull. Vad tycker ni man ska ha för bettlöst? För och...
Svar
7
· Visningar
712
Senast: Zevzan
·
Utrustning Letar efter ett milt, trevligt bett för en häst som kan bli stark men samtidigt är väldigt känslig i munnen. Rider idag på ett sånt här...
Svar
13
· Visningar
2 646
Utrustning Hästar behöver prylar, hästfolket behöver också prylar.. ibland behövs inga prylar, men vi handlar ändå! Har ni gjort några riktigt bra...
2
Svar
32
· Visningar
3 111
Senast: Bufera
·
Utrustning Hej. Jag undra om det finns någon som har ett christ corona isåfall vill jag gärna veta för och nackdelar på det....
Svar
1
· Visningar
1 039
Senast: caballus
·
Utrustning Hej!! Hästen har krossat ett fönster i en Star Trailer transport, ett sånt litet "tak" fönster. Vart kan man köpa ett nytt snabbt...
Svar
12
· Visningar
1 174
Senast: Toxid
·
Utrustning Jag har ju en annan tråd där jag bett om tips på bett att prova, och i samband med det har jag såklart tillbringat mycket tid på att...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: Equilina
·
Utrustning Provade en sadel idag på pållen. Den låg bra och pållen trivdes i den :up: Det är en mycket bestämd dam som säger ifrån direkt om något...
Svar
12
· Visningar
2 351
Senast: Speedway
·
Utrustning Jag tänkte ta BE-kort. Det kommer inte ske inom den närmsta tiden av olika orsaker, men i alla fall. På uppkörningen krävs ju att man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
18 601
Senast: NettaniGbg
·
Utrustning Idag med all teknisk och innovation finns det ju massa "space:ade" prylar som magnettäcken, BoT, Icevibes, anatomiska *sätt in valfri...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 239
Senast: svea
·
Utrustning DIY Tips på hur man slipper snöklampar? Ni som gör sulor av glasslock, gör ni dem så de passar helt platt i skon, eller gör ni dem lite...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 869
Senast: Miedo
·
Q
Utrustning Upptäckte härom dagen en skojig grej (efter 20 år med hästar, ja, grymt ouppmärksamt), vissa sätter fötterna i sina stigbyglar utifrån...
2
Svar
27
· Visningar
7 699
Senast: Kookaburra
·
Utrustning Har en vallak som aldrig har varit särskilt glad för bett.:( Och vi har provat alla möjliga tänkbara bett och kombinationer med...
Svar
5
· Visningar
1 900
Senast: mily
·
Utrustning Påverkar täcket hästens betande? Jag har sett några hästar där täcket sitter åt rätt ordentligt över bogen, framför allt i överkant. Är...
2
Svar
29
· Visningar
2 009
Senast: svea
·
Utrustning Hur vanligt är det att en bomlös sadel åker runt? Jag har köpt en ghost som åkt runt när hästen skuttat iväg 2 gånger... Funderar på om...
2
Svar
34
· Visningar
4 128
·
Utrustning Jag har en Islandshäst som går på lösdrift som jag funderar på att klippa på undersidan av halsen ner mot bogen, som en trekant så att...
2
Svar
25
· Visningar
13 300
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar