Jag är ganska "nära" i min tömkörningsstil så
Men hur klarar du ut S-svängar (byt om volt) och t ex bomarbete med så kort töm? Eller du arbetar mer som på lång tygel, d v s bredvid hästen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är ganska "nära" i min tömkörningsstil så
Intressant. Tar du tömkörningslektioner för någon? För mig har träning för kunniga tömkörare ändrat min teknik och finess massor vid tömkörning, bara hur en ska hålla tömmarna är en hel vetenskap.
Men hur klarar du ut S-svängar (byt om volt) och t ex bomarbete med så kort töm? Eller du arbetar mer som på lång tygel, d v s bredvid hästen?
Det funkar inte att klippa av nuvarande tömmar?
Hur skulle det inte vara snyggt?I teorin möjligtvis, men det skulle inte bli snyggt.
Alltså det är ju spännen både vid bettet och i mitten, det går ju inte bara att klippa rakt av någonstans.Hur skulle det inte vara snyggt?
Jag har lärt mig att aldrig ha spännet i mitten stängt, så för mig är det helt onödigt på tömkörningstömmar.Alltså det är ju spännen både vid bettet och i mitten, det går ju inte bara att klippa rakt av någonstans.
Lämna in till sadelmakare som får korta ner dom. Dom kan ju flytta spännet till den längd du vill ha det och det blir snyggare än att bara klippa av dom. Lär inte kosta skjortan att göra det.Alltså det är ju spännen både vid bettet och i mitten, det går ju inte bara att klippa rakt av någonstans.
Jag har lärt mig att aldrig ha spännet i mitten stängt, så för mig är det helt onödigt på tömkörningstömmar.
Lämna in till sadelmakare som får korta ner dom. Dom kan ju flytta spännet till den längd du vill ha det och det blir snyggare än att bara klippa av dom. Lär inte kosta skjortan att göra det.
https://www.hitta.se/sadelmakare+stockholm/företag/2Sadelmakaren i byhåla la ner för 7 år sedan, och jag vet öht inte var närmaste finns
Men tack så mycket för tipset!
Jag skulle inte våga tömköra med tömarna knäppta Hade en lärare som skrämde upp oss på gymnasiet.Mitt spänne går inte ens att öppna tyvärr
https://www.hitta.se/sadelmakare+stockholm/företag/2
Du borde kunna hitta någon här.
Men det fixar ju en skomakare snyggt. Köp två spännen och ta med. Korta båda sidor fram.Alltså det är ju spännen både vid bettet och i mitten, det går ju inte bara att klippa rakt av någonstans.
Tärnsjö må kosta men oj vad härliga dem är mina tömmar och gjord från tärnsjö är mina mest älskade hästprylar. När pålle inte finns kvar tror jag att jag hänger upp dem på väggen.Jag håller snart på att slita mitt hår! Var sjutton hittar man 10 m tömkörningstömmar någonstans? I äkta läder, ca. 1.5 cm breda?
Mina nuvarande som jag haft några år nu är 16 m, men har varit en pain in the ass hela tiden, de är helt enkelt på tok för långa. 14, men även 12 m har jag sett en hel del av, men aldrig 10 m. Någon som vet var man kan få tag på sådana?
Så enbetstöm är som en töm i varje hand eller vaddå?
Nej, mig spelar det egentligen ingen roll, men jag är ju van vid tömkörningstöm så...