Sv: Uppkörning BE
I stand corrected.
I stand corrected.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vad lastade du och hur lastsäkrade du?
Se ovan i tråden - spånbalar.
Du gör bara en av backningarna på uppkörningen, men det finns ju 4 möjliga att få. 10 min på dig. Jag nöjde mig inte förrän jag klarade dem på mindre än en minut per bana. Tänkte att det kan vara bra att ha lite marginal på uppkörningen. Du har säkert sett backningsbanorna. Det är som bilden nedan visar åt båda håll.
funktionsbeskrivningen han innehålla något av följande:
Belysning, blinkers, reflexer och signal.
Vindrutetorkare och spolare.
Styrsystem.
Bromsar.
Däck, fälg och hjulbultar.
Stänkskydd.
Vätskor (tex spolarvätska och motorolja).
Varningssystem.
Backspeglar.
Rutor.
Last (säkring, placering, mängd, registreringsbevis).
Dörrautomatik / nödöppning.
Säkerhetsutrustning.
Färdskrivare.
Katastrofbromswire.
Broms och elanslutningar till släpvagn.
ah sorry... du kom upp i tillräcklig vikt då?
Ja. Men kanske blir svårt om man har väldigt hög lastvikt. Då får man väl ta nåt tyngre.
Men du behöver bara lasta minst halva.
Ja precis, man backar bara en av dem, var det jag menade, men jag skrev lite konstigt
Hur lång är sträckan B? Resp D?
Jag är så nervös nu så jag inte vet var jag ska ta vägen.
Är det helt orimligt att tro att man kan klara uppkörningen utan någon genomgång av körskollärare?
Jag har tänkt boka uppkörning i slutet på månaden i så fall. Rimligt?
Jag har ingen möjlighet att övningsköra på vardagarna (alltså backövningen, ibland har jag släpet med till jobb om jag ska hämta något större efter jobbet) så det blir helger i så fall. ska tävla lite med så då kör man ju och backar lite med
Men alltså; funktionsbeskrivningen... Vad ska man förklara gällande t.ex. rutorna? ja framrutan sitter på framsidan av bilen och den tittar man ut framåt i . sidorutorna kan man titta åt sidorna i... och bakrutan bakåt. eller vadå?
jag får googla på videos på säkerhetskontrollen också. förstått att den bara får ta tre varv...?
är det alltid samma säkerhetskontroll på BE?
på B kunde man ju få lite olika men känns som att man borde ha någon kontroll som mer hänger ihop med släpet...?
Den bilen får väl bara dra 1300 kg oavsett körkort.
Läs Snubbelfots inlägg!Är det så alltså? Panik
Läs Snubbelfots inlägg!
Om du är så här osäker så tycker jag att du ska avboka så du får tid att plugga på mer, det här ska man kunna innan uppkörningen.Hmmm... så jag får alltså köra den?
Mitt släp väger 740 kg. Ska på uppkörningen lasta ca 400 kg. = 1160 kg.
Jag tvekar om jag måste avboka uppkörningen i panik eller inte!