Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Dags för ny hjälm. Förra gången var ett trauma. Har tydligen alienhuvud. Efter sju sorger och åtta bedrövelser blev det en CO Ayr8...
Svar
13
· Visningar
1 597
Utrustning Jag såg att Beris kommt ut med ett tunnare bett som man kunde beställa till och med i 10 cm. Tänkte det skulle vara kul att testa på...
Svar
9
· Visningar
1 487
Utrustning Jag har haft ikeas sortera, stora modellen i 12 år och nu är det dags att köpa nya då de börjar ge sig där man viker i locken. Har det...
Svar
19
· Visningar
1 911
Senast: Egonson_
·
Utrustning Häromdagen när jag var in på Hööks fick jag syn på Thorowgood T8-sadlarna, och eftersom jag är på jakt efter sadel till min ponny blev...
Svar
13
· Visningar
9 618
Senast: caballus
·
Utrustning I Sverige säger vi ju "pullback-nosgrimma"/"tillbakagående-nosgrimma" om de breda paddade engelska nosgrimmorna med pullback. Men i...
2
Svar
22
· Visningar
2 462
·
Utrustning Tips på barnridbyxor gjorda för normalstora barn? Har i dagsläget hööks som sitter som ett korvskinn. Dottern är tre (fyra i februari)...
Svar
9
· Visningar
678
Senast: Itzyditzy
·
Utrustning Ni som har eller har haft halvklippt häst, hur har ni täckat dem jämfört med om de varit helklippta?
Svar
4
· Visningar
4 520
Senast: Snurre
·
Utrustning Hej! Har ett BOJ bravo som jag tänkte renovera upp lite. Tyvärr har ena sidan börjat murkna rätt rejält så jag måste byta detta på...
Svar
8
· Visningar
10 277
Utrustning Hej! min första tråd här ... Jag har ett litet snart vuxet sto (5år) som jag utbildar och tränar med. Sen jag köpte henne ca 1 år sedan...
Svar
2
· Visningar
547
Senast: Minsans
·
Utrustning Vad använder ni för att mocka hagen? Plastgrep tycker jag är helt värdelöst :crazy:. Vi har gräs i hagen och det trasslar bara in sig i...
Svar
8
· Visningar
3 502
Senast: akleja
·
Utrustning Hallå! Jag ska börja rida ett fux-sto men, jag vet inte vilken färg jag ska ha till henne. Har ni några tips? Hon har den typiska fux...
Svar
2
· Visningar
483
Senast: mackan
·
Utrustning Det är första gången jag har helklippt häst, och två stycken.:grin: Det jag är osäker på är hur mycket täcken man ska ha på dem. Ja ja...
Svar
11
· Visningar
2 685
Utrustning Det här med bett tycker jag är väldigt intressant, hur olika bett fungerar olika bra på olika hästar, under olika moment osv. Det vore...
Svar
18
· Visningar
1 263
Senast: Harbor
·
Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
2 826
·
Utrustning Hejsan, skulle vilja skaffa ett nytt, kanske lätt stoppat regntäcke för lilla WM ponnyn. Hon är liten men kort och bastant hals och bog...
Svar
0
· Visningar
468
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 412
Utrustning Täckes-säsongen kan man nog påstå har börjat på allvar nu med tanke på det väder vi haft senaste tiden och som bekant är det ingen...
2
Svar
33
· Visningar
16 753
Senast: Mimmimamma
·
Utrustning Letar täcken till b-ponnyn och det är verkligen inte helt enkelt. Han har 105 i täcken, och så små finns ju ofta inte alls, och om det...
Svar
19
· Visningar
1 181
Senast: Pudlan
·
Utrustning Efter att ha slitit på samma rid-/stalljacka i många, många år inser jag att den kommer att behöva bytas ut inom kort. Jag har tittat...
2
Svar
33
· Visningar
5 568
Senast: Mimmimamma
·
Utrustning *suck* Då är vi tillbaka i sadelträsket igen. Jag får acceptera att vår nuvarande sadel kanske inte är den bästa lösningen för oss och...
2
Svar
23
· Visningar
2 980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar