Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Tydligen har jag ett huvud som är format som en travbana -.- Det resulterar i ett ständigt tryck i pannan = huvudvärk efter varenda...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 092
Senast: Corax
·
Utrustning Jag behöver tips på ett skrittäcke (= knäpps framför sadeln) som är regntätt och andas, samt är ofodrat. Men som är djupt i sidorna, och...
Svar
10
· Visningar
902
Senast: Account
·
Utrustning Jag vill alltså ha ett regntätt täcke att lägga över sadeln när jag rider i regn. Jag vill ha hål för stigbyglarna. Ofodrat eller fodrat...
Svar
14
· Visningar
1 034
Senast: Drago
·
Utrustning Har en säkerhetsväst ett bäst före datum eller kan man använda den tills den varit med om ett hårt fall, är för liten eller blir sliten...
Svar
10
· Visningar
5 125
Senast: Efwa
·
Utrustning Är det när hjälmen hängt med i 5 år? Vill minnas att jag har hört det.. Att den ska bytas ut efter att ha åkt i backen är jag med på...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Måste tyvärr inse att vår nuvarande sadel inte passar min fröken längre. Hon är ganska svankryggad, har hög manke och lång rygg...
Svar
1
· Visningar
413
Senast: mackan
·
Utrustning Nu kommer snart vintern och med den snö, is och ojämnt underlag. Jag har funderat på att köpa barfotaboots från cavallo och ha på min...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag har en Trainers Professional Ruiz Diaz till min häst, och för ett par veckor sedan skulle den stoppas om. Då visar det sig iallafall...
2
Svar
21
· Visningar
6 746
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hejsan! Jag har ett problem . Mina vader är cirka 50 cm i omkrets och i princip pumpade med muskler.. Hittar inga ridatövlar . Har ni...
Svar
7
· Visningar
857
Senast: mollyphlox
·
Utrustning Hittat en som jag tror kan funka på min häst. 4 år, halvblod, rak rygg, normalstor men lång manke. Får inte till bilderna i inläggen...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: Estivuz
·
Utrustning Hej gott folk! Mina döttrar har precis börjat med ridning och har givetvis blivit frälsta. Jag tycker att det är jättekul, har själv...
Svar
19
· Visningar
1 520
Senast: Zorro
·
Utrustning Dagens konstigaste fråga kanske men....Mina stigläder börjar se lite tråkiga ut, så tänkte köpa ett par nya. Vet exakt vilket...
Svar
7
· Visningar
7 076
Utrustning Finns det någon tunnare men bra (dvs med tunnel)variant av fårskinnspadd? Den jag har är något för tjock men hästen vill visst gärna ha...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: caballus
·
Utrustning Vad skulle du använda för bett till stor häst, 5 år, som normalt går på vanligt 3 delat bett, men blir het vid hoppning och lite svår...
2
Svar
22
· Visningar
1 161
Senast: Plantan
·
Utrustning Hur många klippningar brukar klippskär klara av innan det är dags för slipning? Självklart olika, beroende på hur mkt, hur tjock...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: Pudlan
·
Utrustning Nu börjar det vara riktigt kallt ute och dax att uppdatera ridgarderoben! Jag är ute efter sk vinterridbyxor och vinterridstövlar som...
Svar
6
· Visningar
1 455
Senast: Bumpa
·
Utrustning Hej! Jag vill köpa ett nytt träns (För jag behöver verkligen mer host host :angel:). Gick i tankarna att köpa ett pullar att hoppa samt...
Svar
17
· Visningar
2 456
Senast: LesPaul
·
Utrustning Behöver snart köpa nya stigläder till min sadel. Vet bara inte helt vad jag ska kalla färgen och därmed söka efter. Älskar färgen men...
Svar
5
· Visningar
1 035
Senast: caballus
·
Utrustning På både Jula och Biltema säljs en skottkärra med två hjul och balja i plast till ett förhållandevis lågt pris. (de ser dessutom väldigt...
Svar
17
· Visningar
2 552
Senast: ameo
·
Utrustning Hej alla! Jag kollar på youtubekanalen "Think like a horse" där Rick (han som har kanalen) sade att han tycker att allt som är av metall...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 609
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård