@Efwa @Alexandra_W
Ja jag tycker det blir pajkastning när man måste trycka till med att många har sina hästar barfota fast dom inte borde. Det tillför inte diskussionen något utan retar bara upp folk. Dom som borde sko kommer knappast sko pga det.
Precis som vissa skriver att hästägare som väljer att sko är lata, det tillför inte heller något och dom som då väljer att ha sina skodda lär knappast sko av sina pga det.
Är det inte bra om vi kan hålla diskussionen på ett mer neutralt plan där var och en förklarar sitt tänk varför man väljer sitt sätt istället för att angripa någon annan?
Det blir så mycket trevligare stämning då och risken att folk går i försvar minskar avsevärt. Kanske reflekterar någon då i sitt val istället för att behöva känna att man måste försvara sig hela tiden.
Jag ser det inte att trycka till eller kasta paj. Jag tycker det både hör hemma i diskussionen skodd vs barfota att diskutera just hur svårt det är att märka om ens egen häst börjar ömma båda fram eller runt om, och är relevant för att belysa för- och nackdelar med respektive val. För båda har både för- och nackdelar.