Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min unghingst har en dålig, irriterande och "dyr" ovana. När han får sitt kraftfoder så tar han fart med mulen från ena sidan till den...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: Boll
·
Träning Har funderat lite kring det och då det är första gången jag är med om det undrar jag hur ni har gjort! Alltså rent praktiskt, när...
2
Svar
20
· Visningar
1 865
Senast: domino
·
V
Träning har nyligen fått hem en häst till, och hon klarar verkligen inte att vara själv ute i hagen, trots att hon ser 7 andra hästar.. i morse...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: svea
·
K
Träning Min står i kedjerna på gången sjålv o i kedjerna i spolspiltan o blir duchad.. Inte rädd för att ha täcke på sej o har haft sadel bara...
2
Svar
35
· Visningar
4 045
Senast: Krims
·
Träning grannarna ska snart ha tre valacker, två ston och en hingst i stallet. just nu har de bara hingsten, ett sto plus en valack. hingsten...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: vickan
·
Träning Jag är jättedålig på hästens olika muskler och hur man aktiverar olika muskler (kanske ska gå nån kurs eller nått). Nu är det såhär...
Svar
10
· Visningar
2 511
Senast: Snorpan
·
Träning Ponnyn klampar ofta och gärna in på min zon och det sägs ju vara fel. Men hon kliver inte ÖVER mig utan håller sig från fysisk kontakt...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: Horsewhisperer
·
Träning Jag skulle vilja få tag i böcker om ämnet, även tips från er som skolat om travare till ridhästar! Någon som vet några bra böcker? :)
Svar
3
· Visningar
1 813
·
S
Träning Jag skulle gärna vilja ha lite tips och ideér.. Jag har en 4 årig valack som vi håller på att uppfostra och rida in.. Det största...
Svar
15
· Visningar
2 422
·
B
Träning Nån som kan beskriva hur ni brukar göra när ni gör dessa 3 saker? Och varför? :confused: Tackar...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Yrja
·
K
Träning Min häst fick stryck av en hovslagare vid 4 års ålder (jag ägde dock henne inte då) Nu har jag en kanon hovis som är jätte lugn och...
Svar
6
· Visningar
1 226
Senast: pondus
·
S
Träning När har föl/unghästar sina trotsperioder. Att det fanns en runt 4 mån. klurade jag ut ganska snabbt. Då var mitt föl en riktig...
Svar
8
· Visningar
1 315
Senast: ankans
·
S
Träning Den här veckan har min två-åring varit lite halvknäpp när jag tagit in honom från hagen på kvällarna. Han har varit lite studsig och...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Quell
·
B
Träning Hur tillrättavisar ni/(bestraffar?) hästar? Om tex hästen nafsas? Är det då ok att daska till den på bogen? Knäppa till på nosen...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 435
Senast: _Jeanette_
·
Träning Måste bara skriva av mig lite frustration. I helgen kom hästen hem som jag hade valt ut som efterträdare till min Stormy. En trevlig...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 423
Senast: sthlm23
·
Träning Det finns ju som jag vet en del sk tillvägagångssätt inom NH som jag tycker harmonerar dåligt med den sk filosofin. Det är att hälla och...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
9 689
Senast: LIA
·
Träning Vi har fått en foderponny och håller på att vänja henne vid sitt nya stall. Hon är van vid att stå ensam inne, i sitt förra stall, då de...
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: mian1
·
G
Träning Jag och mitt treåriga sto som jag har haft i snart två veckor har lite brist på roliga övningar. Hon har löärt sig att stanna när jag...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Gloooria
·
N
Träning Jag har ett shettissto och jag tänker nog skaffa en till så att jag kan ha de ute året om, för jag tycker faktiskt lite synd om mitt sto...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: lil-sis
·
H
Träning Jag håller på med ett skolarnbete gällande kropssspråk och en gren ska då vara NH. Vet någon en bra sida med fakta om just detta ämne...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka