Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Nån som kan beskriva hur ni brukar göra när ni gör dessa 3 saker? Och varför? :confused: Tackar...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: Yrja
·
K
Träning Min häst fick stryck av en hovslagare vid 4 års ålder (jag ägde dock henne inte då) Nu har jag en kanon hovis som är jätte lugn och...
Svar
6
· Visningar
1 224
Senast: pondus
·
S
Träning När har föl/unghästar sina trotsperioder. Att det fanns en runt 4 mån. klurade jag ut ganska snabbt. Då var mitt föl en riktig...
Svar
8
· Visningar
1 315
Senast: ankans
·
S
Träning Den här veckan har min två-åring varit lite halvknäpp när jag tagit in honom från hagen på kvällarna. Han har varit lite studsig och...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Quell
·
B
Träning Hur tillrättavisar ni/(bestraffar?) hästar? Om tex hästen nafsas? Är det då ok att daska till den på bogen? Knäppa till på nosen...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 410
Senast: _Jeanette_
·
Träning Måste bara skriva av mig lite frustration. I helgen kom hästen hem som jag hade valt ut som efterträdare till min Stormy. En trevlig...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 422
Senast: sthlm23
·
Träning Det finns ju som jag vet en del sk tillvägagångssätt inom NH som jag tycker harmonerar dåligt med den sk filosofin. Det är att hälla och...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
9 668
Senast: LIA
·
Träning Vi har fått en foderponny och håller på att vänja henne vid sitt nya stall. Hon är van vid att stå ensam inne, i sitt förra stall, då de...
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: mian1
·
G
Träning Jag och mitt treåriga sto som jag har haft i snart två veckor har lite brist på roliga övningar. Hon har löärt sig att stanna när jag...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Gloooria
·
N
Träning Jag har ett shettissto och jag tänker nog skaffa en till så att jag kan ha de ute året om, för jag tycker faktiskt lite synd om mitt sto...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: lil-sis
·
H
Träning Jag håller på med ett skolarnbete gällande kropssspråk och en gren ska då vara NH. Vet någon en bra sida med fakta om just detta ämne...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Har just fått veta att vi måste sätta ihop våran ponny(häst) med ett sto som kommit till stallet ikväll.Alltså ska det ske imorgon...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: suisyola
·
B
Träning Snälla kan någon ge mig något tips på vad som kan vara fel.. Min häst har under de senaste månaderna blivit argare och argare.. Hon har...
Svar
6
· Visningar
1 118
Senast: Johanna_Agge
·
I
Träning Är det någon som har två islandshästar i samma box nattetid? Funderar på att ha en häst till och ha de i samma box (Förutsättning...
2
Svar
32
· Visningar
2 673
Senast: izza
·
P
Träning Jag undrar hur man kan transportera en liten shettis på 95cm på bästa sättet... Vissa säger att dom ska var lösa, men det tycker jag...
Svar
10
· Visningar
1 637
B
Träning Ni som har hästarna inne på natten, när tar ni in dom på kvällen och när släpper ni ut dom på morgonen igen? Trivs era hästar med att...
2
Svar
36
· Visningar
2 013
Senast: mysko
·
L
Träning Hejsan, jag har ridit ett tag nu, jag vill gärna ha tips om vad som helst som handlar om hästar!! Så snälla..mejla,fast de e ju såklart...
2
Svar
24
· Visningar
2 366
Senast: velvet
·
Träning Min häst krubbiter som en galning även med rem. Några förslag på vad jag ska göra?? :confused: :confused:
Svar
3
· Visningar
865
Senast: Rocco
·
Träning Jag vet, jag vet, detta är stött och blött i all oändlighet. Har bara en funderation. Får med jämna mellanrum höra att det sägs om oss...
2
Svar
20
· Visningar
1 892
Senast: oidipus
·
Träning Kanske passa som rubrik? Min tös ska skrittas avsutten till jul hade jag tänkt. Skrittats en vecka nu. Har mkt liten chans till...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp