Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Jag har en Shettis Hingst som är väldigt rolig att hålla på med. Hur lär man den att gå på bakbenen eller att gå ner på knän och sådant...
Svar
8
· Visningar
1 209
Senast: Hästbiten
·
A
Träning Hur går det med era? Vad har ni gjort än så länge med dom och vad har ni för planer? Hur stora är dom och växer dom jämt? :) Vill ha...
2
Svar
26
· Visningar
1 783
Senast: lil-sis
·
F
Träning Hej! Jag har fått min häst fraktad till ett stall nere i Skåne. När jag kom ner dit och skulle möta upp hästen var den kraftigt...
Svar
13
· Visningar
1 581
Senast: CarpeDiem
·
S
Träning Hej! Jag har ett problem med min häst. Jag har haft henne nu i ca 6 mån. Hon gillar mej inte! När jag kommer fram till henne hotar hon...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Spirren
·
P
Träning Är det bara mig som det skär i hjärtat på varje gång jag tänker på hur mycket rädsla hästar får stå ut med? Om jag blir rädd och hjärtat...
Svar
8
· Visningar
1 398
Senast: sante
·
S
Träning Om hästen gör det känner man väl det ganska tydligt? Red barbacka idag Först satt jag och småskumpade lite, och han hade huvudet uppåt...
Svar
14
· Visningar
1 764
Senast: SaraMara
·
H
Träning En vän till mig som är i samma stall har ganska mycket problem med sin häst...hästen är så otroligt STRESSAD vid ridningen...ägaren...
Svar
9
· Visningar
2 017
Senast: Mia_R
·
Träning Har upptäckt att rangordningen i hagen har börjat förändras, utan att det "hänt" något.(Alltså, inga nya hästar, större skador eller...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: sassabrassa
·
Träning Är det normalt att ett sto kan stå o pipa och skrika i hagen och i boxen, nu pratar vi ju inte 5 minuter om dagen...hon låter...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: linzan
·
B
Träning Jag har nyligen blivit medryttare på ett sto som tyvär ägs av en person som borde ha moppe i stället för häst.... Hästen är inte omskodd...
2
Svar
27
· Visningar
2 472
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Träning jag undrar vad det betyder när en häst gäspar? Ex som igår när min häst var väldigt orolig för att han var själv i stallet när jag...
Svar
13
· Visningar
1 585
Senast: Majken
·
T
Träning vad göra med en häst som har för mycket respekt. Rädd fast han aldrig fått stryk. Hur tränar jag denna häst? Är tydlig med vad jag menar...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: wild
·
Träning Såg en väldigt stressad och spänd häst tömköras nyligen. Den pinnade på snabbt, snabbt, snabbt i både traven och galoppen utan en chans...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 303
Senast: artemis
·
Träning Nej, nej jag ska inte kasta iväg mig på nyfött travföl utan hade bara en undrar. Mycket av det som travarna har emot sig när dom ska...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 678
Senast: Cilva
·
H
Träning Nu var man då inne på täckessäsongen igen. Vi har två hästar som går i samma hage (gör det året runt) och står tillsammans i stallet...
2
Svar
20
· Visningar
1 947
·
P
Träning Idag var jag ute för andra gången "på egen hand" hos medryttarhästen, och är väl medveten om att han de närmsta gångerna/veckorna kan...
2
Svar
30
· Visningar
2 585
·
Träning Jag har det så lyxigt att jag aldrig behöver ge mig ut själv. Och så har vi bara haft två hästar i stallet och ingen möjlighet att låsa...
Svar
3
· Visningar
1 053
Senast: mian1
·
S
Träning Vad skulle ni gjort? Jag måste få lite tips. Jag har en fjording som är mkt besvärlig att få in i transporten men nu harjag börjat ge...
Svar
6
· Visningar
1 132
Senast: SofiaH
·
Träning Jag har ett halvblod som är 5 år. Han är ganska självsäker i hagen och blir ofta den som bestämmer över sina hästkamrater. På...
Svar
2
· Visningar
875
Träning Vi har 4 hästar i "min"hage.Två valacker och två ston.Funkar jätte bra mellan tre av dem men dén fjärde....ett nordis sto på 4 år börjar...
Svar
17
· Visningar
1 397
Senast: charmant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Rabies?
  • Annonsera mera hundar 2